Zantus

Efter Soccan red jag Zantus. Tänkte galoppjobba honom på slingan, riktigt ordentligt. Då han har en hel del extra energi ;)
I uppvärmningen så gjorde jag många övergångar olika saker för att hålla honom sysselsatt.
Trav, halt, skritt, trav, skänkelvikning, ökad trav, skritt, trav, öppna, ökad trav, halt osv. Böjde honom ordentligt i alla kurvor.
När vi sedan skulle galoppera så tyckte han att det var lajbans :D haha
Bockade och gjorde försök till luftsprång. Så det blev ganska mycket sysselsättning i galoppen också.
Han kändes pigg och glad, möjligen lite stel, men det var jag beredd på att han skulle vara.

Men sen i en paus, så skrittar jag förbi stallet och då frågar dom: Var inte han halt idag?
Jag bara, huh? Va, nej.. x)
Det stod inget på informationstavlan i stallet och ingen hade sagt något, så jag blev lite konfundersam.
Han kändes ju absolut inte halt, utan fräsch, men om någon nu hade hört det så kändes det bättre att bara avsluta honom och ställa in honom i stallet.

Frågade Amanda sen som har mest koll på honom, och han var ju mycket riktigt, inte alls halt, utan det var bara så att en tjej hade strukit sig från klubbhoppningen med honom och då antog några att han inte var frisk.
Så det var ju lite onödigt.. Men aja, en liten stund hann vi med att rida iallafall :)

Fina Klanten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0