Fina kommentarer

Det rasar in positiva och snälla kommentarer! Om mig, Soccan, Pricken, bloggen.. Och allt jag kan säga till er är TACK <3 Det betyder och peppar mer än vad man kan tro, ni betyder mycket.

Jag får dåligt samvete när jag inte svarar på era kommentarer när ni är så snälla, haha. Inte lätt att komma ihåg vilka jag har svarat på och inte. Men som jag har sagt innan, om det är något ni undrar och jag missar kommentaren, bara fråga igen.
Och till alla som är så snälla, TACK igen!

Tummen upp för mina läsare, (har bara två tummar, men hade jag haft fler hade dom varit upp dom också) Ni är bäst helt enkelt.

Några
av de från helgen:

"Grattis! :D
Du är verkligen super duktig! Följer din blogg heeela tiden. Tycker att du är (rent ut sagt) så jävla cool. Du vågar tävla dressyr med hopputrustning, du bryr dig inte så mycket om vad andra säger. CRED till dig!
Tycker dock jätte synd om dig med Cabi. Hoppas verkligen att han blir bättre snart ! :(
Fortsätt som du gör nu, ändra inte på dig för att andra har åsikter om dig. Du är GRYM som du är!"

"Du rider underbart, du är underbar och jag älskar din blogg!<33 + jag ÄLSKAR!! din hårfärg x) Kram Amanda"

"Hej hej, jag fullständigt ÄLSKAR din blogg, är helt beroende. Kollar typ minst 10 ggr per dag. :D<3"

"Du är bäst Sara keep it up! :)"

"Grattis till båda vinsterna! Du förtjänar det verkligen för du rider sjukt bra :)"

"Gosh vad snygg hon är! bra jobbat:D"

"Gud vad snygg hon är :) assnygg klippning föressten :)♥"

"Vad snygg hon blivit Sara! :D"

"Sjukt vad fin ponny du har! :)"

"JÄKLAR vilken biff! TAr tillbaka allt jag sagt om nosgrimman också. SÅ FINA!"

"Jag stör mig något fruktansvärt på kommentaren ovan, om anorexi. Otroligt korkat och okunningt sagt. Jag är 1,68 och väger 45kg. Jag är smal "naturligt" och har ingen sjukdom men får ändå dagligen höra viskningar/gliringar och ibland (om dom vågar) frågor rent ut ang min vikt. MYCKET sällan yttrar sig människor om överviktiga men det är uppenbarligen helt okej att klanga ner på smala och frågasätta vad "felet" är. SKÄRP ER!
Till Sara, jag hoppas verkligen inte att du tar åt dig. Du är supercool och skitsnygg ;)."

"Haha du ser inte det minsta stor ut!
Lite jobbigt nästan att veta att du är nästan arton år och riden en shettis (:
Hur lång är du?, jag är 157 och jag väger 53 kg och jag är 14, lät lite konstigt när jag läste att du bara vägde runt 40 :D.. Fast å anndra sida har jag alltid haft ganksa mycket rumpa och lite kött på benen. Men jag är verkligen inte tjock.
Och jag tycker inte att du ser för smal ut på något sätt. Du ser likosm ''normal stor ut'' (:
Super söt ponny!"

"Haha nej du vad gulligt! :D
Bry dig inte om de korkade kommentarerna ang anorexia, det är ingenting man kan avgöra eller ens anta enbart efter din vikt. Det är en psykisk sjukdom som i slutet tar kål på kroppen och att vara underviktig (om du nu är det) är en helt annan sak. Förstår hur fruktansvärt irriterande såna kommentarer kan vara, när jag var runt 12-14 var jag kanske lite i underkant rent viktmässigt om man ska säga så och sjuksköterskorna var på mig hela tiden under hälsokontrollerna och frågade "äter du ordentligt? Nu har du inte gått upp något i vikt sedan sist, hur har du det i skolan, eller hemma?" osv precis som om de inte trodde mig. Usch vad ledsen jag var på det för jag åt normalt men rörde mig väldigt mycket men ärligt talat har jag aldrig mått så bra rent kroppsligt. Oj vad långt detta blev! Haha ja men du vet vad jag vill ha sagt, strunta i korkade kommentarer :D"

"Åh vad gulligt! Blev helt glad när jag såg filmen! :D
Vilken fin liten ponny, ovant att se så välridna shettisar!
Och ang. kommentarerna ovanför, känner igen dom, men förstår inte vad som är problemet. Är det negativt att väga för lite? Du kan ju rida precis alla hästar du vill! :D
Tycker du är så himla duktig sara! Med Cabi och Soccan, massa cred till dig :D"

"Oj, snygg grimma du har på honom! :O
Han blir bra i tassen ska du se. Du kommer göra ett kanon jobb med honom."


"Åh vad gulligt! Du är så otroligt duktig :)"




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Allting stämmer, så ta åt dig ordentligt! ^^

2011-09-12 @ 23:36:13
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/
Postat av: Wilma

Du är värd det :)

2011-09-13 @ 09:04:53
Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Du är verkligen duktig Sara! Jag ser upp till dig väldigt mycket ska du veta! Du är verkligen värd alla de här kommentarerna, ta åt dig av dem! :)

2011-09-13 @ 10:09:45
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com/
Postat av: vendela ! :D

bilden (L)

2011-09-13 @ 12:30:59
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Jie

Jag håller helt klart med alla här ovanför! Du är helt fantastisk och jag ser verkligen upp till dig!

Men, angående anorexianklagelserna på dig. Du mår säkert väldigt bra och du tränar ju och allting, äter säkert rätt med.

Men jag måste säga att väga 40 kg, 18 år och vara runt 165 (?) är inte rätt vikt. Man ska väga runt sin längd minus 110 kg. Så jag som är 174 cm ska väga 64 kg.

Du ska med andra ord väga runt 50 kg, men (!) så länge man mår bra och inte far illa och blir alltså sjuk (undernärd) så ska du vara som du är. Du kan ju dra fördelar av det i ridningen.

Och jag tror att du är medveten om detta.

Jag vill bara att alla ska ha klart för sig att så länge man mår bra och inte är sjuk så är det ingen fara.

Du är bäst Sara!

2011-09-13 @ 19:35:19
Postat av: Sofia

Agree! You are amazing just the way you are ;) Jag skrev ju en lång kommentar till dig för ett tag sedan hihi ^^ Men i alla fall, jag vet hur det är att väga lite. Jag är ca 1,58, 14 år och väger ca 35-36 kg :) Har svårt att hitta saker som passar alltid haha! Därför var ju dina JW-byxor perfekta också även om de inte satt helt tight ;D

2011-09-14 @ 16:51:37
URL: http://sofiapower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0