Mys barbacka i lerpölen

Kom precis hem från stallet.
Red Soccan ute, barbacka med fleecetäcke, först i skogen och sen i lerpölen (läs paddocken). Och det gick inte allt för tokigt. Hon var lite spänd i skogen och såg spöken, vet inte varför, haha, hon som annars brukar vara en filbunke. Men ibland får om väl vara lite såna, man kan inte vara cool alla dagar.
Sen i paddocken blev det först lite bus/mysridning på halvlånga tyglar, mest galopp, lite öknningar och sådär. Jag trodde att underlaget skulle vara jättetungt, men det var inte så himla farligt som jag trodde. Det börjar sätta sig nu (y)
Så eftersom hon inte sjönk en halvmeter, jobbade jag henne en stund också. Och hon kändes mjuk och fin, mysig att rida, trevlig i munnen. Gjorde skänkelvikningar, öppnor och allmänt jobb, ökningar och minskningar. Det var bara i galoppfattningarna och travökningarna som det blev lite för jobbigt och underlaget sög för mycket. Annars vart det bra!


Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Gör en i 200 px i bredden, sen är höjen frivillig :)

Och gör så, vänta tills den nya e hemma så kan jag försöka fixa någon bild då :)



Och vad snäll du är, men jag kan ju alltid kolla om den passar, så kanske jag kan rida med sadel någon dag!

Du behöver ju såklart inte låna ut den om du inte vill, men det kan vi ta i stallet :D

2011-09-09 @ 07:05:46
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Linnéa

byta bildlänk? :)

2011-09-09 @ 15:41:44
URL: http://hastochponnyryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0