Soccan 14 september

I onsdags efter ridlektionen red jag Soccan barbacka. Jag hade tänkt rida ute i skogen, men insåg att det var becksvart ute vid den tiden på kvällen. Smart. Så det fick bli ridhuset.

Red ganska okomplicerat, gjorde många vändningar, kvicka serpentiner osv i skritt och trav. Sedan i galoppen gjorde vi tempoväxlingar och gick sedan över till att galoppera på en stor åttvolt. Först gjorde vi en avsaktning på mitten och fattade ny galopp. När det satt bra, körde vi igång med byten på mitten varje gång. Det tog ett tag innan hon fattade grejen, nu har vi nästan bara suttit i förvänd galopp, men när det var hopptävling på G så måste man kunna byta lätt också. Efter ett tag så skippade vi bytena och låg och snurrade i förvänd galopp ett tag, så att hon inte glömmer bort att vara lydig åt det hållet heller.

Och till sist, gjorde vi varannan gång ett byte och varannan gång gick över i förvänd på åttvolten. Det var lite klurigt först för att Soccan trodde att hon visste vad hon skulle göra innan jag hade sagt vad det var. Men det tog inte så lång tid innan hon väntade av på mig och var lydig ^^
Hon lär sig fort om man gör saker flera gånger på raken att "där ska det vara galopp" och "där ska det vara ett byte" osv.


Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: ja de kanske blir bra! men hade varit fint me silvrigt swarovski till lila huva och lila schabrak. men har ingen aning om hur de kommer se ut!!! beställde via tophorse och skrev bara vilka färger jag ville ha

2011-09-17 @ 18:28:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0