Barbacka på Zantus

Just det! Jag fick rida Zantus lite idag med :)

Amanda red på honom samtidigt som jag red Soccan och när jag var klar så frågade hon om jag ville sitta på Zantus en stund.
Från lilla Soccan upp på Zantus barbacka, det var lite skillnad det. 
Men det gick inte så tokigt! Han är himla mysig att rida och har stärkt upp sig massor sen jag red honom sist. Positiv överraskning (y)
Amanda som brukar rida honom tipsade mig lite hur jag skulle göra för att rida honom på bästa sätt. Hålla honom sysselsatt hela tiden och aktivera honom.

Så det ska nog inte bli några större problem med dressyrtävlingen på honom.
Sen att han aldrig har varit utanför klubben och dressyrtävlat.. det är dock en annan femma, haha.
Han har varit iväg på en hopptävling för några år sedan, fast det var som sagt länge sen och i hoppning..
Men jag säger som alltid, det får gå som det går ;)
Det brukar gå bra då.

Kommentarer
Postat av: Frida

Kommer säkert gå jätte bra! :)

2011-02-13 @ 14:05:06
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0