Ledarskapsträning

Släppte Tiara lös i ridhuset och tränade lite "ledarskapsövningar" med henne.

Först att hon bara skulle följa efter mig och stanna när jag stannade + att hon inte fick stanna framför mig, utan med frambenen bredvid mig. Både skritt, trav och galopp.

Sen så skulle hon stå still när jag gick iväg bort från henne och sen komma när jag sa till.
Hon var jätteduktig och fattade precis vad hon skulle göra ganska snabbt.

Eftersom det funkade så pass bra så testade jag att ha henne på en volt runt mig. (typ longera fast utan lina)
Och hon var hur duktig som helst!
Skrittade, travade och galopperade när jag sa till, bytte varv när jag sa till och kom in till mig i mitten när jag ville. Hon höll voltstorleken och flöt inte iväg någon annan stans ^^

Ibland är hon för duktig lilla sötponnyn




Kommentarer
Postat av: MLI - ALLROUNDRYTTAREN

vad roligt :), ska försöka lära min häst också lite trix :)

2011-01-01 @ 13:41:00
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag har följt din blogg ganska länge och jag undrar hur du hänger med i skolan ;) Btw gillar din blogg;)

2011-01-01 @ 13:42:07
Postat av: beccii

åh hon är så himla söt!

kul att det går bra! :D

2011-01-01 @ 18:16:03
Postat av: Anonym

gott nytt år! :D

2011-01-02 @ 09:19:35
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0