Fagereke - Resultat

LC:2
Red inte fram särskilt länge, bara rörde på honom i skritt och trav. Ju mer man rider fram ju piggare blir han, så litegrann räckte gott och väl, så att han fick värma i kroppen.

På banan så hade vi en hel del missar, jag red inte ordentligt och lite för mesigt ;) Vågade inte rida på som jag borde gjort, så det blev inte jättebra. Vissa delar av programmet var ju bra, men överlag så kunde jag ridit bättre.
Fick 57,5%

LB:1
I denna klassen så tänkte jag på vad som gick fel i förra programmet, vad som stod i protokollen och vad Marina sa efter första ritten. Jag skulle rida -Och det lönade sig ^^
Programmet flöt på bättre, han kändes fin, gick där jag ville ha honom för det mesta och fick en hel del sjuor i protokollet. Det kändes mycket bättre helt enkelt. Vi hade några småmissar, som taktinslag i skritten (hade lite för kort tygel och det är i skritt på kort tygel som han lätt stressar upp sig), kort avbrott i galoppen (där han behöver bli starkare och jag inte var med med skänkeln riktigt) + ett omslag i galoppen när jag skulle sakta av efter den ökade. Så på de punkterna fick vi lite lägre poäng, men det är sådant man får öva på.
Slutprocenten blev 60,00% :D

Det är inte illa för att vara hans andra lokala dressyrtävling. (på den första han var med i, så var han övertaggad och ville knappt skritta, bara leta efter hinder :) haha söten) Han är ju inte hårt dressyrtänad något speciellt för tävling, utan rids mest i skogen. Och i andra klassen så skötte han sig och taggade inte till lika mycket som han skulle kunna gjort. Hans insats var alltså bra, duktiga ponnyhästen.

Dock konstaterade jag idag att jag inte trivs i min kavaj.. :/ Den är jättelös i midjan och jag ser ut som en fyrkant.

Bilder från dagen kommer kanske om en stund, det beror på om jag har hunnit åka iväg innan Marina har laddat upp dom.


Kommentarer
Postat av: Linn engelholm

Ni var jätte fina i andra klassen :)

2011-06-02 @ 13:40:00
Postat av: Lamia / Hästsport

Du borde prova JW Millennium kavajen eller en sån som jag har, Lauria Garelli. Båda är skitsnygga och väldigt stretchiga, insvängda i midjan.

2011-06-02 @ 14:15:14
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: marina

Ni var superduktiga! nu ligger bilderna uppe!

2011-06-02 @ 14:17:43
URL: http://marinasmonte.blogg.se/
Postat av: Anonym

en fråga: visst är scapa schabrak och huvor godkända för lokala tävlingar??

2011-06-02 @ 14:24:01
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

Så duktiga ni är :)

2011-06-02 @ 17:35:31
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0