Gräv inte din egen grav

Ponnytiden kommer jag ta tillvara på, men jag har liksom fått acceptera att Soccan och jag troligtvis inte hinner hoppa några topphöga klasser innan vår tid är över. Vi kanske kommer ut på någon, men vi kommer inte att få någon rutin på det liksom, för det är inte så himla lång tid kvar. Det är ingen idé att stressa, utan då är det bättre att bara ha kul och få upp självförtroendet på oss som ekipage igen.
Dock känns detta allt annat än bra, tyvärr. Jag har en fin ponny, det har jag och det är bara så otroligt synd att allt detta skulle hända. Jag vill inte vara kvar på lokal nivå. Inte för fem öre. Inte när jag vet att vi kan egentligen (om man bara hade kunnat spola tillbaka tiden, då hade vi haft längre tid och jag hade varit som jag är nu och ponnyn hade varit som hon var då, innan all pannkaka, då hade det varit bra) Men nu är läget ett annat. Ett läge som jag måste gilla, fast jag egentligen hatar det.
Det är inte lätt att kämpa på och inte ge upp, när man inte har någon som peppar och tror på en, förutom en själv.
Eller ännu värre, att folk tror att vi är bra och på gång, fast vi egentligen är på väg ner i ett svart hål, där det inte finns någon stege att ta sig upp med. Den enda vägen upp är att antingen få vingar och flyga, vilket är omöjligt, eller att gräva en tunnel med sina bara händer nerifrån hålet, ännu längre ner i marken och sedan upp, långsamt och smutsigt, utan att se något ljus framme vid målet. När man till slut når ljuset, har man blivit utmärglad och sliten, det finns alltså inte så lång tid kvar. Den lilla tiden man har kvar i ljuset blir man grymt tacksam för och den långa hårda vägen gav lön för mödan, även om den bra tiden bara varar en stund. När man kan resa sig upp igen från den långa trånga tunneln utan ljus, har man fått tjockare skinn på händerna av allt grävande, längre uthållig het och på så sätt starkare och bättre än innan man föll ner i det svarta hålet från början.

Men när ingen tror på en egentligen, så försvinner ens egna glöd. Till slut hamnar man i fällan, den onda cirkeln.
Och då kan det kännas bättre att pausa från verkligheten en stund. -Även om alla andra säger att man ger upp och bara struntar i allt.
Det är enligt mig bättre att istället för att fortsätta gräva sin egen grav, låta någon annan kasta ner ett lite fika och ett rep som ger nya krafter och lite hjälp på vägen att ta sig upp igen.

Hoppas ni förstår mina fina metaforer om man kan kalla det så.(?)
Jag började skriva inlägget i ett helt annat syfte, så tog bort de första meningarna, då jag kom in på ett sidospår.
Om ni inte förstår vad jag menar, släng en kommentar så kanske jag kan skriva något inlägg i klartext.
Jag är egentligen ingen person som sitter och skriver en massa meningslöst och överdrivet känslomässigt jox.

Jag skulle vilja skriva så mycket om allt, men det blir nog bara ett enda blurr som ni inte skulle se något sammanhang i.. (ungefär som detta, fast värre)


Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

Sv; Tack för svaret!;)

Nej din blogg är bra, du gör inte likadant som alla andra! Du är en som många försöker efterlikna genom att göra liknande outfits ;)

2011-06-08 @ 23:48:33
URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Postat av: tycker ni har haft så mycket otur pch ni är värda mer tur nu tycker jag! Så att ni får ett bra slut iaf. Ni passar så bra ihop och ser så snygga ut

tycker ni har haft så mycket otur pch ni är värda mer tur nu tycker jag! Så att ni får ett bra slut iaf. Ni passar så bra ihop och ser alltid så snygga ut med era matchningar! Hoppas verkligen att allt vänder snart och att du får stödet och peppningen som du och alla behöver. Ingen kan klara sig igenom något jobbigt utan stöd.. Har man imget stöd och klarar sig och kommer upp ur marken/tunneln då är man j*vligt stark! Då är man speciell! Så hoppas verkligen du får stödet och turen som ni verkligen är värda! <3 (menar på inget sätt att du inte kan klara dig om du inte får stöd/peppning, det var absolut inte så jag menade. Du skulle nog klara dig på egen hand men det är (som du skrivit) lättare med stöd från någon) Hoppas att du förstår vad jag försöker få fram.. <3

2011-06-08 @ 23:53:10
Postat av: mikaela

Råkade skriva början av min kommentar iställer för mitt namn.. Så ja nu ser du mitt namn ;P

2011-06-08 @ 23:54:00
Postat av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

<3

2011-06-09 @ 10:12:39
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: Emilia

Tycker så synd om dig, och hoppas att du gör rätt val när de gäller sockan' för jag vet att du och hon kommer få de bra hur de än blir, antingen om du har kvar henne eller säljer henne! Men gör de som känns rätt och låt inte Andra bestämma över dig och dina beslut! Var stark! Kram

2011-06-09 @ 10:42:46
URL: http://eemiliaaramo.blogg.se/
Postat av: Sara

Skulle det inte vara en idé att plocka upp henne som storhäst nästa år? Och kämpa er tillbaka och så får ni avsluta i lugn och ro, fast mot storhästar. Och sen när du känner dig nöjd med det ni gjort och åstadkommit sälja henne som ponny igen? För visst får man plocka ner hästen som ponny igen om en ny ryttare ska ha den? :)

2011-06-09 @ 11:57:46
URL: http://varldenurminaogon.blogg.se/
Postat av: Tova

Jobbigt när ponnytiden rinner mot sitt slut =(



Hur gammal är du?

2011-06-09 @ 12:07:50
URL: http://kazince.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker det var jättfint skrivet Sara! Inte alls massa blurr :)

Tråkigt när ponnytiden tar slut, även fast det är lååångt kvar till min gör det. Men jag förstår. Har lite andra problems...

2011-06-09 @ 13:37:18
URL: http://flippson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad är det för fel på att tävla lokalt?:P

2011-06-09 @ 14:03:25
Postat av: Lamia / Hästsport

Kan du inte tävla någon annan ponny eller ta en på foder? Tråkigt att inte satsa på ponnytiden, den är ju ändå inte så lång...

2011-06-09 @ 15:33:29
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

Sara, vi är många som tror på dig!

2011-06-09 @ 17:21:51
Postat av: jojjo

JAG TROR PÅ DIG, DU ÄR SÅ JÄVLA BRA SARA! FATTA DET!!!!

2011-06-09 @ 19:35:41
URL: http://johannabrogard.blogg.se/
Postat av: moa

Ni är värd all tur i världen! Det är synd att det blev som det blev men tillsammans kommer ni komma upp ur det svart hålet. Även om det är slutet på din ponnytid så klarar ni allt!!

2011-06-10 @ 13:13:37
URL: http://monteryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni är värd all tur i världen! Det är synd att det blev som det blev men tillsammans kommer ni komma upp ur det svart hålet. Även om det är slutet på din ponnytid så klarar ni allt!!

2011-06-10 @ 13:14:28
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

Såna här inlägg gillar jag! Kämpa på så gott det går. En paus är absolut inte fel. Hur lång tid har ud kvar nu?

2011-06-11 @ 15:22:29
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0