Soccan 1 juni

(först måste jag bara skriva att det känns helkonstigt att skriva juni, istället för maj..)

Hon var lite tjock i bakbenen när jag kom, men hon kan bli det när hon har stått hela dagen och det är varmt ute. Så lindade istället för att använda benskydd. Det brukar försvinna när hon har rört på sig efter en stund och mycket riktigt, så var benen normala igen när jag hade ridit :)

Bad blev det inget, då jag fick skrubba på Dance en bra stund. Får göra det i helgen istället.

Det blev en barbackatur i skogen. Dock glömde jag spraya med insektssprayen, så när vi hade kommit 20 meter in i skogen, blev vi attackerade med full styrka. hehe
Att försöka få Soccan att skritta med tusen myggor på sig, var inte det lättaste. Efter ett varv i "skritt", som mest bestod av taktande, halt och klia sig, sparka efter myggor eller studsande, så fick jag ge med mig och började röra på henne istället. (hon var ju tvungen att skritta fram lite åtminstone)

Och hon var faktiskt rolig att rida, tänkte att hon skulle vara slut i kroppen sen igår, men icke ^^ Vet inte om det berodde på att hon var så pigg och framåt pga. myggen eller att något helt enkelt släppte igår. Men galoppen var nog den bästa som har varit på länge :D Och då satt jag ändå barbacka. (avsaktningarna var inte så mycket att hänga i julgranen, men fattningarna och själva galoppen var bra)


Kommentarer
Postat av: Fatma Chahrour

Liten miss, du har skrivit juli istället för juni. xD

2011-06-01 @ 22:19:33
URL: http://teamhopp.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad härligt att rida barbacka :D

2011-06-02 @ 10:03:43
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0