Soccan 9 juni

Red i paddocken, ungefär en halvtimme.
Kan inte påstå att det gick särskilt bra.. Hon kändes tung i benen och orkade inte alls. Fick driva på ordentligt mycket, fast hon tog knappt skänkeln ibland för att det var för jobbigt. Underlaget har blivit mycket djupare nu när det har fyllts på mer sand. Förut var det för tunt, nu känns det som om det är för djupt. Iallafall för min ponny. När vi skrittade fram så försökte jag att hålla mig i ett upptrampat spår, så det inte skulle bli alltför tungt för henne.
Det blir nog att rida mer i ridhuset tills hon har blivit starkare, varvat med paddocken och skogen såklart.

Vi tar nya tag imorgon. Då ska vi på en liten utflykt ;)

Bild från förra sommaren.


Jag testade nya borsten också, och den var fakstikt inte så dålig för att vara i plast ^^ Tänkte mest att ha den till att borsta bort lera med, men den fixade damm hyfsat bra också. Tummen upp för det.
Hon hade kliat i manen, troligtvis för att hon inte hade något "anti-kli-medel" kvar, det schamponerade jag bort häromdagen. Hällde inte på nytt efter heller.
Men nu ska hon vara garderad ;)
Fick en ny dos med fästingmedel också.

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Jag har funderat på hur dom där plastbortarna är faktiskt, känns lite mysko med plast liksom :P

2011-06-09 @ 22:27:31
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Josse

Nills tycker också det är lite tungt... men de ska ju sätta sig lite till så blir det nog kalas sen :)

2011-06-09 @ 22:37:07
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Det känns som att jag kan lita på domma orden så tack för hjälpen :)

Jag har alltid trott att den som tävlat avd a inte får tävla avd a igen, men så är det kanske inte då?

För att tävla en clear round känns ju himla bra :D

2011-06-10 @ 07:04:12
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: ida

vad har du för anti-kli medel?:)

2011-06-10 @ 07:40:25
Postat av: Elvira

Min veterinär (Åsa Frykman) anser att det är väldigt hälsosamt för hästar att vila varannan dag oavsett om de tävlar eller inte, för att de ska ta igen sig och inte bli lika lätt överansträngda lika lätt. Min tävlingsponny vilar varannan dag. Förut blev hon helt pang i huvudet av att vila en dag, men nu är hon alldeles lagom. Hon blir varken seg eller hyperpigg, utan lite piggare än vanligt, så som man vill ha det.

Säger det inte som en tillrättavisning, utan ett litet tips; kanske kan påverka lite med er svacka. :) Lycka till!

2011-06-10 @ 10:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0