Stalljour

Hade som sagt stalljour med Anna idag ^^

Det första vi gjorde var att ta in de hästarna som var ute (ca 15 st),  till lunchen. Ca 10st var redan inne för att gå lektion.
Sen tog vi själva lite lunchpaus och tittade på när Carro red. Jag fotade litegrann också.
Efter det skulle vi egentligen vägt upp höpåsarna till kvällsfodringen, men det ville några mindre tjejer göra så då behövde vi inte det. Samma sak med lunchmockningen, det gjorde tjejerna med glädje. ^^
Vi fick alltså en hel del extra tid, så kunde ta god tid på oss med resten.
Vi tog ut några hästar, diskade, fyllde vi på vatten i en massa hagar + uteboxarna, som tog sin lilla tid, men vi har fått nya supersmarta slangar, så det var inte så krångligt som förut när man fick bära och dra vagnar.
Sen smörjde vi träns och sadelgjord, fyllde på vatten till de hästar som har hinkar.
Hästarna ska börja gå ute om nätterna snart, så de tjocka bäddarna ska bort i stallet, istälelt ska de stå på växelstöbädd. När vi ändå hade tid över, så tog vi ut en av bäddarna och la in nytt spån. Det är galet, vad hårt packat och tjockt det kan bli. Men de har trots allt legat i ett år..
Efter det tog vi in hästar, kvällsmockade, städade lite till och plockade i ordning överallt.
Sen var det dags för fodring, hö och kraftfoder.
Sen mer sopning och släcka och låsa överallt.

Slut! ^^

Tror att jag fick med allt och i rätt ordning..

Bilderna som jag fotade kommer snart.




Kommentarer
Postat av: Carro

Om du har lust får du gärna skicka några bilder på mig till min mail ? :D

2011-06-19 @ 22:10:14
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Jag skickade text och en bild till Josse så hon skulle nog lägga ut det, men det skadar nog inte om du lägger ut någon fin ridbild heller :)

2011-06-19 @ 22:19:27
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Jag skickade text och en bild till Josse så hon skulle nog lägga ut det, men det skadar nog inte om du lägger ut någon fin ridbild heller :)

2011-06-19 @ 22:19:42
URL: http://ponyfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0