Dressyrande för hela slanten

Idag blev det inte bara en, utan två dressyrlektioner för mig!

Först på Zantus, som ni flesta kanske känner till vid detta laget?
I början av passet så kollade han nog med mig om han verkligen behövde jobba eller kunde slippa undan.. ;) Så fick gå på honom rätt så rejält för att han skulle bjuda ärligt framåt och förstå att han inte fick bestämma själv. Vi jobbade mycket med förvänd galopp och det var lite motigt i början, men efter ett tag så lossnade det hyfsat och vi fick till en hel del fina fattningar :)
Dock så var jag kissnödig och hade ätit ett stort lass med cheesecake precis innan.. x) kanske inte det mest optimala. haha
Summa summarum: Vissa delar gick helt okej, vissa mindre, men det var roligt.

En timme senare så var det dags igen, denna gång på Milan. Honom har jag bara ridit en gång innan och det var för ett och ett halvt år sedan skulle jag tro.. Eller jag satt på honom när vi provade ut sadlar i höstas, men det räknas inte ;)
Han var iallafall supermysig och det kändes bra nästan rakt igenom.
Det som lektionens fokus låg på var slutor.. och det var väl inte någon höjdare för oss, haha. Han har precis börjat fatta poängen med det och jag kom inte ens ihåg hur man gör en sluta. Resten av de i gruppen har jobbat med det en hel del, så jag smygtittade på dom ^^ Men vi gjorde så gott vi kunde och fick väl till något som liknade ett försök till sluta.

Soccan fick en pausdag :)


Zantus

Milan


Kommentarer
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

Hej Sara! Jag undrar om du skulle hjälpa mig och mina kompisar att sprida vår bloggtävling om ett par John Whitaker ridbyxor? :) Skulle bli jätte glad!



http://stallviggeby.blogg.se/2011/may/tavla-om-ett-par-jw-ridbyxor.html



Tack för en toppen blogg också!

2011-05-19 @ 21:24:47
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0