No more Mr Nice guy

Tack så jättemycket för alla peppande ord till mig om situationen med Soccan!
Det är just sådant som jag behöver just nu.. tack <3

Idag tänker jag köra en liten annorlunda plan i ridningen mot jag vad har haft tidigare.
Jag kommer inte skicka in en ansökan i fyra olika exemplar och vänta snällt på besked från min lilla ponny. Nej. Idag kör jag på den lite hårdare stilen ;)
Hon ska lyssna när jag ber henne om något och där med basta.
(sen får man inte gå överstyr såklart)
Vänligt, men bestämt.

Får se hur det funkar.. Om hon ger sig eller om hon hatar mig bara. hehe
Annars ska jag försöka med lite olika sorters ridning, tills vi hittar något som är bra för båda.
Kanske bokar in någon liten privatlektions-stund någon dag.. (även om det bara blir skritt och pyttelite trav)

Finingen


Kommentarer
Postat av: sara

Precis sån ridning får man ha när man går för Pontus Westergren, jag hade så dåligt samvete i början men nu känns det okej och oj vad fina hästarna blir :)

2011-05-16 @ 17:29:11
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vilken vacker bild!

Jag tror det kommer att gå bra för er bara ni kommer över tröskeln och är på samma plan igen. Håller tummarna! :)

2011-05-16 @ 18:06:37
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Jag är rätt tuff mot mina små ungar som ibland blir lite busiga eller vad man vill kalla det (ex. skulle inte ungponnystoet gå dit jag ville idag men då fick hon en rejäl smäll och sen var det över). Inte bra med daltande!

2011-05-16 @ 20:51:15
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet absolut inte hur Sockan är i psyket, men min erfarenhet av ston i allmänhet är att de blir tryggare när de får tydliga direktiv. När jag bara "slörider" utan minsta krav och är lite okoncentrerad så blir min lilla häst väldigt uppstressad. När jag däremot är lite hårdare så finner hon sig på plats och jobbar jättefint. Du måste dock vara konsekvent, och ALDRIG, ALDRIG säga till när du inte är säker på att du gör 100% rätt från början. Lycka till!

2011-05-17 @ 07:48:22
URL: http://jcczachrisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0