Klippa och borsta

Kom precis hem från stallet, det blir sent som vanligt på torsdagar.

Hann med och klippa två pållar, Nico och Shaggy och sedan blev det lite dötid, så passade på att borsta på Cabi.
Tog faktiskt ut honom i gången och ställde upp honom :) En gång får fakstiskt gå bra, han måste få se lite mer av världen än bara inuti sin box. Dessutom så går han riktigt bra nu!
Han tyckte det var roligt iallafall och var snäll som vanligt, gör inga väsen av sig. Är mysig och gosig.
Jag försökte få bort lite kissfläckar med torrschampo.. Lite bättre än innan blev det nog iallafall. Hans man är aldeles för lång, men jag vet inte om jag ska vara lite busig och låta den växa ända fram tills han ska börja ridas igen? hehe, bara för att se hur långt den växer, lite roligt sådär ;) Men om det blir alltför hemskt, så ryker den.

Längtar som en tok tills vi kan komma igång!


Kommentarer
Postat av: Paulina

jag känner igen mig med häst i boxvila.. Min ponny står också i det nu. Du vet inga bra tips som man kan göra så hästen får lite att göra i boxen?

Just nu har jag småmaskigt hönät och en godis som hänger i taket men...

2011-10-07 @ 09:41:01
URL: http://pauuus.blogg.se/
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

När min häst stod konvalecent så lät jag manen växa bara för skojs skull för att som du säger se hur lång den kunde bli, han skulle ju ändå inte ut bland "folk" ;) Den blev inte superlång, men det var roligt att jämföra före och efterbilderna sedan, haha.

2011-10-07 @ 12:48:11
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Låt manen vara, jag är alltid så nyfiken på hur hästarna ser ut med lång/kort man haha :) Och så blir manen oftast väldigt fin när den har fått växa ut innan man rycker eller klipper av den :)

2011-10-07 @ 14:51:38
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Lisa Narveby *w*

Jättesnygg design på bloggen! :D

2011-10-08 @ 10:09:35
URL: http://liseeens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0