Lammet och Grisen

Har som sagt varit på Öland hela eftermiddagen.
Vi gick en sväng i borgholm, spelade minigolf på lundegård och åt mat på Lammet och grisen (som är den bästa restaurangen som finns).
Om ni inte har varit där - Åk dit!
Finns i Sälen och på Öland. Öland är så mycket bättre och mysigare, Sälen är mer som en vanlig restaurang.

bilder från deras hemsida:

Man får själv säga vad och hur mycket man vill ha av köttet, så skär de upp på plats.
Resten av maten tar man som en buffé.

Man sitter vid långbord (på öland)

Utsikt från takterassen

Ingången

Köttet grillas på plats

Jättefina uppläggningar på dessérterna

haha nu blev det bara om mat x)..

Lite häst blir det också.
På hemvägen (när det var mörkt) som det två lösa hästar springandes över vägen. (90-väg utan gatlysen) Fy fan, stackars hästar och stackars hästägare. De lyckade fånga en tror jag men den andra var helt panikslagen. Usch usch usch. De syntes knappt, varken hästarna eller människorna.. Hästarna var mörka och ingen hade reflexer eller ficklampor som varning att det var hästar och människor på och vid vägen.
Hoppas de fick tag på båda sen.



Kommentarer
Postat av: Jennifer

tror det var dom min kompis pratade om, som hon hjälpte till att fånga in. ägaren till dom verkade inte särskilt trevlig iaf s:

2010-08-01 @ 00:15:55
URL: http://jeffon.blogg.se/
Postat av: Louise

var på lammet och grisen för lääääänge sedan i sälen, såå gott ^^



fy fasen vad läskigt :s jag hade fått panik om det varrit min häst...

2010-08-01 @ 12:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0