Soccan 27 april

Jag vet inte om Soccan hade tänkt ut någon elak plan mot idag eller vad det var x)
För hon brukar inte smutsa ner sig så himla mycket i hagen.. Men idag så var hon ett dammoln hela hon!
Riktigt sådär ni vet att det ryker massa och blir handavtryck när man klappar på rumpan.
Fick damm i munnen när jag borstade till och med, haha.
Så får hon inte se ut imorgon när vi ska prova sadlar. Jag sa det till henne idag, så jag hoppas att hon är lite snäll mot mig och tog till sig vad jag sa ;)

Ridningen blev inte så komplicerad. Vi traskade "off road" i skogen, höll oss utanför stigarna.
Hon var pigg och glad, ville skritta fort fort eller trava. Hade inga vidare krav på form eller så, då hon bara blev stark och dragig. Satsade på att ha mysigt bara istället.
Jag satt barbacka och hon hade ett tredelat bett med fasta ringar och gick utan nosgrimma.

Foton med mobilen från hästryggen idag

Det är egentligen jättefin miljö vid stallet, något som inte utnyttjas till fullo..
Jag tycker det är aldeles för lite ridning utanför paddockstaketet/den grusade slingan i skogen, tyvärr.
(sen så är det blött nästan överallt, men nu när det torkar upp ska iallafall jag rida med där än vad jag har gjort tidigare!)

Kanske dags för att kapa manen igen?


Kommentarer
Postat av: linda

Härligt med en mysig tur i skogen! :D

2011-04-27 @ 22:01:09
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/
Postat av: marina

haha ne de kan du nog inte ;)

allt måste väga minst 65..många har ju problem att komma upp i vikt och använder då vikt vojlockar.

Ponny monté kanske ;) upp till 25 år ;)

föresten mailade om den där filminspelningen..jag o lord ska dit på lördag..haha

2011-04-27 @ 22:54:52
URL: http://vikinghaleryd.blogg.se/
Postat av: marina

haha ne de kan du nog inte ;)

allt måste väga minst 65..många har ju problem att komma upp i vikt och använder då vikt vojlockar.

Ponny monté kanske ;) upp till 25 år ;)

föresten mailade om den där filminspelningen..jag o lord ska dit på lördag..haha

2011-04-27 @ 22:56:15
URL: http://vikinghaleryd.blogg.se/
Postat av: kim

Vad har du för träns??

2011-04-28 @ 10:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0