Färgat schabrak tabu i dressyr?

Fråga från Kerstin:
Tycker du att man kan ha annat en vita schabrak på dressyrtävlingar över klubbnivå?
Har aldrig tänkt på att man kan ha en annan BASFÄRG en vitt. Skulle man kunna ha ett stilrent blått/rött/grönt dressyrschabrak även på regionala tävlingar?
(har inte något med att du hade ett färgat schabrak utan mer eftersom du verkar vara duktig på att skapa outfits)

Svar:
Ja det det tycker jag :) Varför inte liksom?
Särskilt på vita hästar, då dom lätt ser smutsiga ut eller schabraket "försvinner" om man har vitt.
Jag vet att många tycker att "det ska vara vitt i dressyr" och jag kan hålla med. Det ÄR snyggt med vitt schabrak i dressyr. Men jag ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna ha ett färgat? :)
Det är roligt med någon som inte ser ut som alla andra. För i dressyren så ser fakstiskt alla i princip likadana ut..

Hellre ett snyggt färgat schabrak än ett mindre snyggt vitt ;)

Exempelvis.. Här har jag ett vitt schabrak på Nico. Han ser otroligt gul och smutsig ut. (mindre snyggt)

Här har jag ett blått, han ser direkt ljusare ut i pälsen ^^ (mer snyggt)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller så med dig, mkt snyggare med färg på en vit häst =)

2011-04-13 @ 00:42:22
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Jag gör min lokala dressyrdebut till helgen men äger inget vitt schabrak, så det får bli någon färg istället. Det snyggaste är dock orange, men det får nog vänta till efter debuten haha!

2011-04-13 @ 06:58:15
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Annika

Även om jag älskar det traditionella dressyrstuket, är jag så sjukt trött på att "dressyrvärlden" känns så himla konservativt. Jag skulle vilja att alla sk. dressyrkläder och -utrustning vore mer sportiga, mer moderna. Inte minst kavajerna - dessa är både opraktiska och ofta ganska fula. Tycker det är synd att dressyren inte är lite "fashionforward" som hoppningen.



Nyligen hade jag t.ex. tänkt köpa bruna dressyrstövlar (som jag då också skulle ha på tävling), men ALLA avråder mig från det för att det inte är stilrent till tävling. Förstår dem förstås också, tror att jag aldrig har sett någon rida med bruna stövlar på dressyrtävling?



Jaja, hursom - det är lite synd tycker jag. Men någon måste ju bryta trenden!

2011-04-13 @ 10:08:02
Postat av: Emma

Mer färg åt dressyren! :D

2011-04-13 @ 20:44:45
Postat av: ida

Jag tycker också att man borde våga vara lite flashigare i dressyren!!!! :D Tyvärr tror jag att dressyr domarna föredrar ljusa schabrak :/

Btw din blogg är grym!

2011-04-14 @ 22:52:51
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0