Tokig ponny

Herregud säger jag bara om dagens ridpass på Soccan.. haha

Ställde in mig på ett dressyrpass, rida igenom programmen osv. Tog lindor och långa läder.
Men oj vad Soccan låg på framåt. Hon var sjukt stark hela passet och det blev dragkamp ett antal gånger = inte roligt. Gjorde´många övergångar och halter för attt försöka få henne mer uppmärksam, men inte blev det någon skillnad inte. Väntade ganska länge med galoppen, då jag vet att hon blir starkare där än i traven och skritten..
Men till slut efter ett bra tag så tog vi ändå galopp, hehe. Försökte att "dressyrgaloppera" och göra några olika programlinjer. Fast det gick inte vidare bra, hon bara försökte öka och blev stark som jag vet inte vad.

Så jag kortade läderna för att kunna rulla på i galoppen i lätt sits ett tag. Det gick inge bra det heller.. Hon gasade på något otroligt, mer för varje långsida x) Riktigt glad och knasig, tokponny. Fick inte stopp på henne vissa gånger, utan fick styra in i staketet.
Gick och bytte till ett pelhambett för att få lite mer grepp om henne. För hon jobbar liksom inte när hon blir sådär stark, så hon var bara lite varm och "fuktig" i pälsen på vissa ställen, trots att jag hade ridit i ungefär 45-60min.
Men efter att hon fick på pelhamet och jag kunde få tillbaka henne, sätta tryck i galoppen på rätt sätt, då jäklar blev hon genomsvett och skummig på både hals, mellan bakbenen och unde tränset ;) Och med det red jag ändå bara en liten stund..

Har inga höga förväntningar inför dressyrtävlingen. Tror inte det särskilt bra alls om jag får vara ärlig.
Hoppas att hon blev av med lite energi idag och inte är fullt så kollrig imorgon.
Jag rider första klassen och om hon är likadan så vet jag inte om jag rider andra klassen.
Tävlingen är dessutom på gräs och jag vet inte om jag får i några broddar, hålen är fullpackade med grus, fick reda på att det troligtvis ska regna imorgon.. Förutsättningarna är inte de bästa med andra ord :)


Min knasboll<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

har inte du sagt att Soccan brukar gå som bäst när det regnar ? :)

2011-08-13 @ 22:49:56
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Lycka till i alla fall :)

2011-08-14 @ 00:15:57
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0