Cabi 17 juli

Skrittade fram runt paddocken men gick sedan in där.
Försökte att få honom avslappnad, fram till bettet men ändå inte så att han fick bli stark och gå iväg. Inte det lättaste när underlaget fortfarande är supertungt för honom. Ska testa att vara i ridhuset så han får lite omväxkling.

Men iallafall. Jag gjorde en hel del serpentiner för att få båda sidorna lika. På mitten av bågarna växlade jag mellan att göra halt, övergång till skritt, trycka på framåt eller bara en halvhalt.
När han kändes hyfsat bra, testade jag att rida ett program på skoj. (jag har ju trots allt som ett litet mål med honom att starta en dressyrtävling) Vissa delar var inga större problem, medan andra är sådant vi måste jobba på massor. + att han ska bli stadigare i formen och mer avslappnad.
Dressyrstaket har jag ingen aning om hur han kommer reagera på.. hehe. I värsta fall så kommer han ladda på dom som om det vore hinder, vilket jag tror att han kommer göra. Men det får vi se.

Jag la inte något krut på att få galoppen perfekt, för den var inte så tokig idag. Första fattningen sprang han in i, men jag tog fakstiskt ett dressyrspö, så kunde peta lite på honom i nästa fattning och då gick det helt okej :)
När programmet var slut, så avslutade jag honom :)
Vill inte göra det för svårt för honom varje gång, utan ibland får man sänka kraven lite så han inte tappar självförtroendet.

Han var duktig överlag ^^

Han fick vara blå/ljusblå idag, dock är schabraket minilitet, haha.


Kommentarer
Postat av: lina

Varför lägger du inte upp önskeoutfits längre? :o

2011-07-17 @ 23:23:58
Postat av: Erika

Han passar verkligen i ljusblått. :)

2011-07-18 @ 10:10:47
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hur blev din blogg så känd ? :)

2011-07-18 @ 14:49:32
Postat av: mikaela

vad har du för sadel på honom? :)

2011-07-18 @ 23:02:34
Postat av: karolina ståhlberg

blått är hans grej! fin blogg! =)

2011-07-21 @ 12:56:29
URL: http://karolinastahlbergs.se
Postat av: Sandra

Fin blogg! Och vilken fin ponny på bilden =)

2011-07-22 @ 00:24:50
URL: http://ridingforjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0