Cabi 19 juli

Red barbacka i ena halvan av paddocken, där det var som minst djupt i underlaget.
Det blev bara skritt och trav, mycket volter och byta varv för att få honom lite mjukare. Försökte att inte kräva alltför mycket av honom, låta honom tuffa på och rida mycket med säte och ben. Måste bli bättre på att inte ta i honom om han tutar iväg och blir stark, utan vara envis med sitsen istället, så han lär sig att söka en mjuk och jämn kontakt med bettet.
Hade novabettet, men märkte väl ingen större skillnad mot det vanliga.

Han slappnade av bra bitvis och tog förhållningarna, var mjuk och fin, men så fort det blir lite jobbigare, vill han slå sig fri och springa några meter ;)

Det är iallafall alltid mysigt att rida barbacka ^^


Kommentarer
Postat av: Noomie

Vad duktig du är(: Ser jättefint ut!

Jag undrar om du har tid (nu när du har två hästar att ta hand om) att göra en Outfit till mig och min häst Lexx?(:

Han är stor häst, rödskimmel (vit med grå man och svans, bild finns på min blogg), han har svart grundutrustning!

Det skulle vara superkul, för du är så himla duktig på Outfits!(:

2011-07-19 @ 22:55:22
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är bara lite nyfiken hoppas inte du tar illa upp :) Men vad säger din mamma och pappa om allt detta med Soccan? Jag menar ni har nyss hittat en ny sadel - Antarés och ni väljer du att inte hoppa henne mer utan satsa på dressyren och måste nu hitta en ny sadel, hur tar dem ställning till det?



Som sagt hoppas inte du tar illa upp :)

2011-07-19 @ 23:21:21
Postat av: Julia

Hejsan jätte fin blogg verkligen!

& fina ponnysar!

Min fråga var bara, är Cabi till salu, jag tyckte att jag såg honom där nämligen? :)

Kram!

2011-07-20 @ 18:30:47
URL: http://teamponnie.devote.se
Postat av: Tina

Hejsan :D hur är ventilationen på ayr8 hjälmen? Bli den jättevarm eller är den sval att rida i?

2011-07-21 @ 12:49:48
Postat av: sofie

vilken fin ponny du köpt!

eller det kanske du som rider honom så bra!

hur som helst är du otroligt duktigt kan verkligen rida många olika hästar på ett bra sätt!

det är i alla fall det intrycket jag får av dig! :D

2011-07-21 @ 22:50:53
URL: http://souffipropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0