Femmy

Red Femmy idag, då Sofia inte kunde.
Skulle egentligen ridit igår också, men när jag var klar med mina båda ponnyer så var klockan halv 10 på kvällen.. Kände att jag inte ville vara kvar till mitt i natten liksom ;)

Dessutom så mår hon nog bara bra av någon extra dags vila. Hon är trots allt under igångsättning, så musklerna måste få lite tid att återhämta sig,

Jag skrittade fram kring hagarna och paddocken, sedan gick vi in i paddocken, travade några varv och kände lite på galoppen. Hon har inte blivit galopperad något (vad jag vet) sen hon skulle igång första dagen och det blev ofrivillig rodeo, haha. Men hon skötte sig bra, tyckte dock att det var ganska jobbigt, så jag rullade på och stod upp i sadeln för att hjälpa henne lite extra.
Sedan gick vi ut på slingan i skogen och busade ^^
Där är det inte lika tungt underlag, så där tyckte hon att det var betydligt roligare. Först var hon hur snäll son helst, men efter ett tag så började hon busa, bocka och hoppa omkring, haha. Inga stora saker dock. Fast samtidigt så tyckte hon att det var lite läskigt med ankor mm som kom fram från ingenstans, så hon hoppade till för dom också. Alltså blev det en hel del studsande hit och dit.
Men det viktigaste var att hon tyckte det var roligt!



Kommentarer
Postat av: sara

hur stor är femmy? är det en ponny eller storhäst :)?

2011-07-02 @ 17:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0