Soccan 18 juli

Åkte ut till Pia i Rockneby och dressyrtränade. Idag red jag från början, utan att Pia satt på henne först.
Vi jobbade mycket med att få koll på alla bogar och bakdelar osv. som inte vill ligga på plats riktigt ;) haha.
Plus att få henne aktiv hela tiden, sätta inunder sig och vara "vaken".
Vissa delar har blivit riktigt bra, som den förvända högergaloppen tex. Där det fakstiskt går att rida in på volt och inte bara på fyrkanten i full fräs framåt som det var förut. Men vänstergaloppen är fortfarande svår för henne.
Skolor gjorde vi en hel del också, just för att få koll på sidorna och tänja igenom kroppen.

Efteråt var hon helt mjuk i musklerna, sådär så att dom dallrar när man klappar på dom ^^ hihi
Dock blev såret lite rött och irriterat, trots att jag hade en mjuk sadelgjord. Men det gick åtminstone inte upp.
Salva på och barbackaridning imorrn! Sen ska jag få tag på en gjord med fluff på.

Pia tyckte att vi skulle efteranmäla oss till en tävling som är på fredag, Superhelgen på Udden. Bara för att komma ut och få lite rutin på grejorna, ha roligt och inte ha några större krav på hur det ska gå.
Då är det en LB och sen LA-klasser.. hehe. Hon trodde inte att det skulle bli några problem med LA, men jag vet inte x)
LBn blir det iallafall, sen ska jag kolla upp LAprogrammen och se om det är något som inte är allför svårt för oss.

Trött och blöt ponny på väg ut till hagen ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Klart ni klarar LA!

Det är bara skänkelvikningar och så lite förvänd galopp, sen brukar det ju inte vara så mycket svårare ;)

2011-07-18 @ 15:01:40
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Kul att det gick bra på träningen och lycka till på tävlingen! :D

2011-07-18 @ 15:07:44
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: fo

Super fin blogg & fina hästar!

Kolla gärna in i min blogg, från vardags blogg går jag nu över till iprincip enbart hästar. Där ni kan följa min unghästs utveckling och min. I fram och motgångar. Vi kan ju även följa varann bloglovin elr länka varandra? :)



Kramar från fo

2011-07-18 @ 15:14:50
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: jojjo

Vad kul att det går så bra för er! :)<3

2011-07-18 @ 15:37:08
URL: http://johannabrogard.devote.se
Postat av: mz

klart att du ska vara med, testa LA kan du ju göra, bara tävla mot dig själv likson

2011-07-18 @ 19:43:34
Postat av: marina

kör på LA:n me såklart! tror de kommer gå super! inga svåra grejjer med där =)

2011-07-18 @ 23:06:46
URL: http://marinasmonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0