Lite funderingar

Jag har lite (mindre djupa, men oj så viktiga) funderingar, haha.
Allt är om utrustning och ta det lite med en nypa salt, jag kommer troligtvis inte att köpa allt jag skriver om. Men funderingar kan man alltid ha ;)

Nr 1:
Hur är animoridbyxor i storleken?

Jag vill ha ett par som är smala hela vägen, de får inte korva sig någonstans.
Och vill inte lägga en massa pengar på något som inte passar.
(blir antagligen att prova i falsterbo om det ska bli något)



Nr 2:
Om jag designar ett Anna Scarpatischabrak, vilken färg ska man satsa på?
Ska man köpa något diskret, men ändå snyggt som passar till allt?
Satsa och köra på värsta färgchocken?
En diskret färg med färgstarka passpoaler?
Slå på stort och köpa flera för att man inte kan bestämma sig? xD
Eller inte köpa något alls?


Nr 3:
Är det värt att köpa utrustning för massa pengar när man egentligen redan har?
Jag tycker ju att det är så fruktansvärt roligt med utrustning, kan inte hejda mig ibland..
Men finns det någon gräns där det blir för mycket? ;)



Nr 4:
Om man vill brodera på tex. schabrak. Ska man skriva hästens eller mitt namn då?
Förra vintern köpte jag ett ridtäcke broderat med mitt namn på, storlek 125. Det var kanske ett misstag, då jag inte kommer kunna använda det efter ponnytiden. Jag kan ju inte heller skicka med ett täcke som det står mitt namn på den dagen vi någon gång säljer ponnyn.. haha (om nu inte den som köper henne råkar heta Sara Carlsson) Å andra sidan, om jag skriver hästens namn, så blir jag ju illa tvungen att skicka med det som jag har broderat till nya ägarna. (jag tänker på detta långt i förväg förstår ni) Och det känns ju lite onödigt att gå och köpa sig något fint som man sen inte har användning av.. Alltså får det bli någon halvful billig sak som det står hästens namn på, så jag inte får separationsångest, eller så får det bli en snygg sak i en bra storlek så det kan användas lång tid framöver.



Hm.. Som sagt, djupa funderingar det här.

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, återigen vilka i-landsproblem vi har :D



2011-06-16 @ 00:57:38
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: hanna

hahaha, känner igen mig i det om ridtäcket/brodyr osv.

tänkte i exakt samma banor i vintras xD

2011-06-16 @ 03:21:02
URL: http://ofeliavi.blogg.se/
Postat av: Ingvild

På mine shabraker så har jeg brodert "Ingvild og Freya" på en hvit shabrack som er til ponnirn min Freya. Det er bare en rimelig shabrack fra Totti, men den er alikevel fin og har god kvalitete. Picasso som er hesten min har en Equline shabrack som det står "Picasso" på. Denne shabracken er jeg jo nesten tvunget til å gi med når jeg skal selge...Men jeg tenker sånn; Når den tid kommer og du må selge, har du kanskje fått brukt shabraken så mye og det er ikke "bortkasta penger".

Jeg har også en Kingsland shabrack med brodert sponsor navn, men denne kan jo heller ikke selges...Så HVIS jeg slutter med hest en gang(ikke med det første!), kan jeg heller ikke selge den shabracken.

Også har jeg en kingsland dunvest som jeg har brodert Ingvild på ryggen, og denne er jo også "knyttet" til meg...Med mindre en person som heter Ingvild kjøper den;)

2011-06-16 @ 06:32:12
URL: http://kingvild.blogg.no/
Postat av: Amanda

Jag tycker att du ska brodera ditt namn på ett ländtäcke :)

Men sen ibland har hästarna lite knasiga namn, min häst heter tex Bruden. Och så broderade jag det på ett schabrak men det kan ju folk kanske misstolka om dom inte vet att det är hästen som heter Bruden?

Hahaha!

/Amanda

2011-06-16 @ 09:02:05
URL: http://ponnyer.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

amino ridbyxorna är dom bästa ridbyxor ja har haft! taijta & sköna!

2011-06-16 @ 10:26:30
URL: http://tingetorp.blogg.se/
Postat av: Felizia

1. Min kompis lillasyster har ett par animo, hon är11år och ca 1,50lång och inte alls mycket former men dem sitter nästan slickade på hennes ben efter en tvätt.

2. Jag tycker du ska köpa något diskret men ändå inte tråkigt, jag hade satsat på ett mörkblått med olika lila nyanser på passopalerna som matchar till ditt lila swarovski!

3. Man ska inte överdriva enligt mig, satsa först och främst på något man behöver och sen kan man köpa det man vill efterhand men kag tycker att man måste ha en plan aå man inte står där med ett schabrak som är svårt att matcha:)



Jag har flera exklusiv ländtäcken, ett där jag skrivit "felizia & yakari" så jävla korkat nu i efterhand egentligen för han är en b-ponny som ska säljas. sen fick jag ett till i födelsedagspresent där det stod "felizia & isac" sock så ska jag alltid behålla isac så det var inte så farligt. Sen fick jag en kompis ländtäcke som inte var broderat för hon skulle sluta rida och det var samma färg och storlek som isacs så jag hade det som extra. Sen köpte vi även en c-ponny till som jag köpte ett ländtäcke till och nu ska vi inte göra misstaget med mitt ich hästens namn så vi broderade in hästens namn som var en mil långt på både täcke och schabrak, hann använda det ett oar gånger innan hon blev skadad och vi var tvungna att avliva henne...:'( så nu står jag där med ett superfint schabrak och ländtäcke med hennes namn på:( sen efter ett tag nu så köpte vi en d-ponny som var väääldigt kort i kroppen(du har gjort en turkos outfit till den skäcken;)) och hab kunde ha samma storlek som isac så han kan ha det utan brodyr så jag tycker du ska köra på ditt eget namn!!:D

2011-06-16 @ 10:27:11
URL: http://crosscountry.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag sjölvhar broderat hästens namn på ett schabrak men jag tänkte att när ponnytiden är slut kanske schabraket är urtvättat och filt så jag endå inte skulle vilja andvända det iaf..



Jag tycker ridtäcket är jätte snyggt , och när du köper storhäst så får du försöka hitta en häst som inte är så "lång" över ryggen alltså en extra kompakt! haha skämt



nej , men man kanske har tröttnat på det då :)

2011-06-16 @ 10:57:42
URL: http://cornelialindkvist.blogg.se/
Postat av: emelie

animo byxorna sitter perfekt! jag har själv två par, men dom blå/lila är lite pösiga i vaden, men det är inget man tänker på. När man rider med dom så märks det inte heller ;) Dom kan vara lite stora i midja, så jag har skärp i dom.

men inte i dom vita, dom sitter som ''byxan i benet'' haha ;) nej men dom sitter skit bra!

men det är bara o testa sej fram! det är lite olika beroende på vilken modell du har både på dina ben och vilken modell animo byxorna har :D

2011-06-16 @ 11:17:26
URL: http://rosaponnii.blogg.se/
Postat av: Sara

hej, kan du inte brodera klubbens namn på täcket? :)

2011-06-16 @ 12:18:55
URL: http://saragrelle.blogspot..com
Postat av: Sara

och sen kan du sälja det till någon annan i klubben när det blir för litet? :)

2011-06-16 @ 12:23:50
URL: http://saragrelle.blogspot..com
Postat av: Minette

Jag tänkte ge dig en svår en. ;) Jag har nyss köpt en ny ponny och undrar om du kan göra en outfit till henne? Hon är gulbrun på vintern och blir i princip skimmel (får vita hår över hela kroppen) på vintern. Hon är alltså gulbrunskimmel till färgen. Bilder finns på min blogg. :)

2011-06-16 @ 12:48:51
URL: http://surfryttarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Min kompis broderade "Ljungby 2010" på sitt ländtäcke, är ju också ett alternativ ;) Fast åren ändrar ju sig i och för sig...

2011-06-16 @ 17:35:31
URL: http://eejumpers.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag har broderat hästens namn på mitt schabrak, ville de bara, haha. för att de kommer iallafall inte passa på min nästa, då min nästa antagligen kommer bli storhäst, KANSKE d ponny, så ah.

2011-06-16 @ 22:34:49
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: caroline

SV nej jag ska fortfarande bara ha dom i hagen men ville inviga dom när jag red haha;)

2011-06-17 @ 21:52:59
URL: http://internationalshowjumping.se
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Hästens namn ger otur har vi lärt oss.:P

2011-06-25 @ 14:49:46
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0