Chillidilldag

Har varit hemma ett bra tag nu, ätit och sådär.
Jouren gick smidigt idag med och vi blev klara snabbt, även att det var fler hagar som skulle ha hö än sist och hästarna hade druckit mer.

Direkt efter jouren så tog jag in Femmy och pysslade lite med henne. Var ensam i stallet så det var väldigt lugnt och skönt (y)
Hon var ordentligt smutsig och dammig hela hon, så det tog ett tag att få henne hyfast ren, haha. Kan ju säga att hon fick sig en liten dust med pälsglans på rumpan sen ;) Det håller det värsta dammet borta iallafall.
I ridningen så var hon ungefär som sist, men aningen mjukare i munnen och sidorna tror jag nog. (eller så var det bara önsketänkande, haha) Hade inga jättestora krav, red mest runt för att få henne att slappna av och inte bita sig fast.
Efteråt inne i stallet så gjorde jag ett tappert försök att mjuka upp hennes spända muskler (tror inte det finns en muskel på den ponnyn som inte är spänd). Jag masserade och strechade, knådade och sådär. Lite resultat blev det nog, men långt ifrån en mjuk och avspänd ponny. Hon var misstänksam till tårna i början och spände sig nästan mer, men sen fattade hon grejen med det hela och tyckte att det var skönt istället ;)

Soccan fick en lugn dag. Tog in henne så hon fick äta sitt kraftfoder och gick en liten promenad i skogen.
När jag tog in henne, så stängde jag stalldörren och ställde henne i entrén, sen fick hon stå där tills jag sa till. Hämtade lite saker under tiden. Sen gick jag och sa till henne att hon fick gå in i boxen så hon fick äta :) Lät dörren vara helt öppen, för att testa henne lite och se hur länge hon stod kvar där inne. Jag plockade i ordning Femmys saker och mina ridgrejor under tiden. Ponnyn var kvar i boxen och stod med halsen utanför och tittade som vanligt. Så jag satte mig för att smörja. Putsade både sadel och träns (som förövrigt blev superfint).
Men sen kom några andra in i stallet och skulle rida, så då fick jag avbryta det lilla experimentet, haha.
Över en halvtimme stod hon där i boxen, hon hade säkerligen kunnat stå där en hel dag. ^^ Snällis ponnyn.

Inte bild från idag

Kommentarer
Postat av: therese (;

SV; Okej, för jag är i ett stort behov av en ny design!! Har lixom vinterbilder i min header x)

2011-06-26 @ 16:05:38
URL: http://wwhispering.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

Hihi vad gulligt :D

2011-06-26 @ 16:33:49
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Säljer du bloggdesigner? Skulle betala vad som helst för en, hahaha!



Förrästen så är det bara jag som bloggar nu på denna bloggen, inte Felizia längre. Så jag skickar en bild via mejl så kan du kanske byta bildlänken? Kram! :)

2011-06-26 @ 20:44:22
URL: http://crosscountry.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så sött att hon bara stod där ;D

2011-06-26 @ 21:55:21
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0