Hoppträning

Ikväll red jag i tävlingsgruppen igen :)
Hoppning på schemat och jag hade Milan. (som jag red förra veckan)
Vi hoppade en himla rolig övning, dock inte så jättemånga språng.

Uppvärmningen gick jättebra, han kändes fin i formen och lyssnade bra. Han ver stel i vänstersidan, men det fick jag igenom ganska snabbt. Galoppen kändes himla bra ^^

När vi skulle börja hoppa så vaknade han ;) haha, hade lite bus för sig..
Fick en hel del bra språng, men det var lite knixigt att komma på vart hans gräns låg. Om jag tog för mycket kontroll över honom, så blev det fel, bara värre och om jag släppte på för mycket, så går han iväg och busar.
Men nu när jag har känt på båda sidorna, så har jag mycket bättre koll på hur jag ska göra nästa gång.
(ska hoppa nästa vecka också, det ska vara samma övning fast större hinder och hoppas på att få honom då med)
Han är en sån häst som man får lära känna :)

Ridskolechefen tyckte iallafall att vi skulle passa bra tillsammans och att jag skulle hoppa honom lite oftare ^^
(han ska vara kvar i stallet i sommar, så kommer ev. få rida honom lite då och det har jag inget emot ;)



Det var två stycken som fotade när vi red, så ska kolla om jag kan få några bilder sen :)

Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

Jag älskar din blogg, grymt bra verkligen!

En fråga, vart kan man köpa tränset på bilden i inlägget?:)

2011-05-25 @ 21:51:41
Postat av: Madeleine

Fint träns, är det ridskola? :)

2011-05-25 @ 21:59:44
URL: http://bymaddie.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad fin hästen var :) !

2011-05-25 @ 22:42:01
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Emmy

Hej, älskar din blogg o allt! :D

Kan inte du sno ihop en liten outfit till mig och min ponny ?

Finns bilder på oss på min blogg, mitt lilla sto.

En liite utstickande men ändå stilren,

gillar bla, marinblått men finns andra fina färger också! :D

I en rimlig prisklass då =)



(gärna med jw hjäl för det har jag, sen med stövlar o allt, gärna benskydd o sånt också & självklart schabrak o allt, Tack så supermke isf!!! :D )

2011-05-26 @ 20:38:44
URL: http://young-rider.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Vad heter tränset? Eller framförallt nosgrinman

2011-05-26 @ 22:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0