Frågor och svar om min utrustning

emma om Foton från gårdagens dressyrtävling
Vart har du köpt tränset? :)
tacksam för svar! :)


Det är ett ihopplock :) Så själva tränset + tyglarna är köpt på Växjö Ridsport, märket Cheval. Nosgrimman är köpt på City Gross i Kalmar, märket Henri de Rivel. Pannbandet är ett swarowski och är köpt via Skara hästsport.



Tina om Cabi 19 juli
Hejsan :D hur är ventilationen på ayr8 hjälmen? Bli den jättevarm eller är den sval att rida i?

Den är fakstiskt inte så varm som man kan tro :) Visst att den inte är lika sval som en uvex eller så, men den är många gånger bättre än en vanlig Charles Owen Wellington.
Jag svettas inte jättemycket om huvudet när jag rider och det kan kanske bero på att hjälmen inte är så varm :)



Michelle om Grill-chill
Hej,
är lite efter här, har precis börjat följa din blogg. Den är grym !
MEN, var har du köpt dina uber snygga ridstövlar ? ;O

Tack så mycket!
Jag antar att du menar mina DeNiro-stövlar. Dom är köpta via Cheval Ridsport. :D



Anonym om Foton från gårdagens dressyrtävling
Vad är det för sadel du har? :)

Det är en som jag har fått låna av ridskolan, en Albion. Kommer dock inte ihåg vad modellen heter, den är ganska ovanlig, i buffelskinn och mocca.. Men kan kolla upp det när jag kommer till stallet. Skön är den iallafall och ligger bra på många hästar.



Anonym om Cabi 19 juli:
Jag är bara lite nyfiken hoppas inte du tar illa upp :) Men vad säger din mamma och pappa om allt detta med Soccan? Jag menar ni har nyss hittat en ny sadel - Antarés och ni väljer du att inte hoppa henne mer utan satsa på dressyren och måste nu hitta en ny sadel, hur tar dem ställning till det?
Som sagt hoppas inte du tar illa upp :)


Dom är helt med på noterna, tycker också att det skulle vara bra med en dressyrsadel :) Det är liksom lite av ett måste vid en dressyrsatsning. Det är Soccan som har fått "bestämma" i detta fallet. Hon har inte riktigt samma gnista i hoppningen just nu som innan hältan, och då är det bättre att lägga det åt sidan ett tag tills hon tycker det är roligt igen och inte förknippar det med något negativt. Jag vill ha en frisk, pigg och glad ponny. Jag hade mer än gärna fortsatt med hoppningen, men det känns inte rätt mot hästen. Soccan verkar komma bättre "till sin rätt" med en dressyrsadel dessutom, då det inte är så mycket som ligger över bogbladen och "stör" och är lite byggda på annat sätt.
Jag föreslog till dom att vi skulle byta in hoppsadeln mot en dressyrsadel, men dom tyckte att det var lika bra att behålla den och köpa en dressyrsadel ändå.
Och nejdå! jag tar inte illa upp :) Förstår att du undrar.



Emmie om 19 juli = Sara-dagen:
Grattis på Namnsdagen!! =) Jag har bara en liten fråga med:
- Tycker du kingsland mössorna är Sköna & Prisvärda?
Tacksam för svar här på bloggen då jag funderar på att köpa en :) Ha det bra, Emmie xD


Ja absolut! I början tyckte jag att den satt lite hårt kring huvudet och klämde på öronen, men efter ett tag så töjde den ut sig lite och formade sig efter huvudet, så nu är den helt perfekt :) Varm och gosig, har inte blivit sliten eller trasig.
Men har det i åtanke om du provar en, att dom formar sig och blir skönare efter ett tag.



Lisa om Farligt men oj så lockande:
Asfina verkligen! Vad kostade dom? :)

Dom animobyxorna kostar 2099kr, men sen så var det 10% rabatt just då, så 1889kr fick jag betala.


mikaela om Cabi 17 juli:
Vad har du för sadel på honom? :)

Det är en Prestige Pony. Superskön, köpt begagnad och inte så liten för att vara en 16 tum.



lova om Foton från gårdagens dressyrtävling:
hej! ser jättefint ut! :) hur har du satt upp ditt hår? svara gärna i ett inlägg :)

Tack!
Jag gjorde en inbakad fläta i håret, vek den inåt några gånger och fäste en tofs runt. (typ som en häst-knopp) Sen för att "piffa till det lite", tog jag några gamla armband och snurrade runt. Fäste med hårnålar om det inte ville sitta kvar. -Klart :)
Blev väl inte det snyggaste i världen kanske, men bättre än inget.



Kommentarer
Postat av: alice

SV: det är S :) Om du vill kan du ju få prova mina? :)

2011-07-21 @ 15:32:19
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Lamia / Hästblogg

Dressyrsadeln såg sjukt skön ut!

2011-07-21 @ 16:17:34
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för svaret och för att du inte tog illa upp. Och jag är helt med på noterna när det gäller att du vill ha en en pigg och glad ponny :)Och du verkar ha toppen föräldrar! :D

2011-07-21 @ 16:29:53
Postat av: ebba

jag har också en fråga, handlar inte om din utrustning men har för mig att du gjorde din sadel mörkare eller är jag helt ute och cyklar ?

Jag har iallafall köpt ett brunt träns där nosgriman är ljusare än det övriga på tränset, så vad använde du för "medel" på din sadel ? eller somsakt är jag helt ute och cyklar ?

Kan skicka bild ifall du vill x)

2011-07-21 @ 17:40:05
Postat av: ida

Hej har två frågor.



Jag har en svart riders company ridväst och jag ska köpa en charles owen wellington classic, och jag undrar om du tycker det är fult att ha mörkblå hjälm och svart väst?



Sen har du slutat att ha önske-outfits?



:)

2011-07-21 @ 18:16:03
Postat av: Emmie

Hej! Tack för att du svara, Jättesnällt :D Ska fundera på om jag ska införskaffa mig en sån för dom värkar ju faktist sköna! xD Ha det bra! Emmie

2011-07-21 @ 21:05:18
Postat av: bella

förlåt men uvex-hjälmen är bara sååååå ful! seriöst kan knappt titta på den! och du som övrigt har så bra och stilren smak....

2011-07-22 @ 19:23:08
Postat av: Agnes

Väldigt dyra ridbyxor!!

Det skulle jag aldrig ha råd med!

Jag handlar alltid upp alla mina pengar på många billiga saker! haha ;)

2011-07-25 @ 16:19:48
URL: http://agnesahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0