Växjöortens Fältrittklubb

Hopptävling i Växjö stod på dagens schema. LC och LB.
Första klassen får godkänt. Grunden gick bra, men i omhoppningen var det en snäv sväng som jag inte red så bra som ja skulle gjort. Det blev lite missförstånd och bommen trillade ner. Men fick till en lyckad "konstig" snäv sväng och sparade tid. 4 fel och en femteplats. <3
Andra klassen red jag fram för lite och framför allt (säger som frida) - Jag red bakåt istället för framåt.
Det blev nån långsam kort nästan dressyrgalopp.. inte alls bra.
Vid en oxer var det så dåligt med fart och energi att vi kom aldeles för nära och hon kom inte upp med frambenen så pass snabbt så frambenen rev frambommarna och landade innan bakbommen (tror jag), där tog det stopp, och fick rida an på hindret igen, då var jag mest sur på mig själv och red inte ordentligt då heller, rev bakbommen.
Skärpning tills nästa gång för mig!
Pållen var som vanligt den bästa<3 hon tycker att det är sjukt kul på tävling och vaknar till det där extra jag saknar hemma<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0