Roligt och tråkigt

Pållebållen fick vila idag, blir nog att göra nåt kul med henne imorrn. Dvs. inte ridhuset, utan en liten sväng iväg :)
Hon blir som en helt annan häst i ridhuset, vill inte ta kontakt med bettet, vill inte ställa och böja, antingen seg som kola eller jättestark. Så nu ska jag försöka att bara göra "kul" saker och få henne att se positivt på att vara där. Det har lätt blivit så att varje gång jag har varit därinne så har det vart lydnadsövningar eller dressyrpass.. och eftersom hon inte har tyckt det har varit kul så har hon tjurat och det slutar med att jag inte rider igenom henne tålmodigt tills det lossnar, utan ger upp -.- det är det sämsta man kan göra, jag vet.
(Några gånger har hon vart fin iallafall.) men aldrig känts perfekt.

UZmöte var det idag också. Mkt prat om Luciashowen och julpyntningen. jag avslöjar inget! ;)
hehe

Imorrn ska jag köpa fler band. sådetså
/sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0