Fina pållarna<3

Phoenix
Började med att värma upp på slingan ute i skogen, för det tycker han är mycket roligare :)
Och eftersom slingan har lite svängar och går lite som en serpentin på vissa ställen är det perfekt att mjuka upp honom i sidorna där. Gjorde lite fattningar, avbrott och tempoväxlingar. -med krav att han ska vara rak, ta fattningarna absolut direkt och att han skulle vara lugn med framåtbjudning. 

I paddocken hade Frida och jag lagt ut tre galoppbommar på medellinjen, (vid c,x,a). Tränade mest på att pricka bommen rätt, ha en jämn lugn galopp och få honom att inte korta upp sig så mycket. I slutet så red jag på en lagom stor åtta och tränade på att byta galopp över bommen vid X. Det funkade halvbra i början, antingen kors eller så bytte han efter bommen x) Men efter några varv så lossnade det med.
Han var jättefin, så sjukt rolig och mysig ponny :D

foto: Sofia Törnqvist


Soccan
Henne värmde jag upp i paddocken. I början var hon ganska spänd och tog inte stöd på bettet ordentligt. Men när hon hade blivit varm och kommit igång så slappnade hon av. Då var hon verkligen jättefin(!) Jag kunde sitta och slappna av och känna efter utan att behöva korrigera knappt alls.

Hon är så himla mycket mer nöjd i ridningen än hon var förut ^^ Hon jobbar på bra med bakbenen och lyssnar otroligt mycket mer så sätet nu än förut. I höstas så stretade hon i halterna, nu kan jag göra en genom att bara sitta till med sätet, en fin dessutom :)

Jag red själva arbetet som LB:2 programmet, men la till många extra skrittpauser. Och jag lovar er, att om det hade varit tävling då, så hade det blivit placering ;)
för så fin och lydig var hon<3

jag älskar min ponny
foto: Johanna Grant Boklund


Kommentarer
Postat av: Sofia Törnqvist

Härligt att allt går så bra :)

2010-04-21 @ 17:24:58
URL: http://strnqvists.blogg.se/
Postat av: sandra

var har du köpt pannbandet?=) är så snyggt!

2010-04-23 @ 11:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0