pms-bitch...

...Det är vad min häst var idag xP
Hon var så himla tjurig och ouppfostrad och dum mot allt och alla :/


-Först när jag kom så öppnade jag boxdörren, och hon bara gick ut.  (!?!) Hon har bara gått ut en gång innan.. annars brukar hon stå i dörröppningen lös och bara stå där. Jag fick till och med sätta fast henne när jag skulle borsta, vilket jag inte har gjort mer än några få gånger.

-Sen så var hon jättearg på Phoenix som står i boxen bredvid.
Verkligen jättebitchig. Stegrade och snurrade runt och sparkade och högg i luften :(

-När jag skulle rida så bara var hon helt knasig och hade ryck. Jag, Sofia och Emma gick på slingan, med Phoenix i grimma och jag på Soccan. I början så gick det väl ganska bra, då bara småtaktade hon. Men sen när det kom några andra ridandes så fick damp. Hon hade bara bestämt sig för att hon skulle ifatt dom. Så hon galopperade på stället, studsade som en gummiboll, tvärade på sidan, lyfte fram, småbockde och gjorde allt för att komma ikapp. Och när hon väl var ikapp så skulle hon prompt förbi typ x) Så jag fick nödsvänga in på en stig i skogen upp mot stallet. men inte blev det så himla mycket bättre för det x) Hon galopperade på stället, tvärade och travade som en idiot ända in i paddocken.
(i och för sig har hon stått i två dagar och jag glömde martingalen,
men iallafall.. så brukar hon inte göra)
Haha xD damphäst.
Hon uppförde inte sig på en enda punkt idag.

Troligtvis är hon väg att bli brunstig (hoppas på det iallfall) x)

ungefär såhär var hon:

Kommentarer
Postat av: Louise

Hon håller inte på och fäller då? Vissa blir ju helt tokiga av sådant också ;)

Fast jag håller med dig. Brunst är det nog. De brukar vara ganska jävliga då ;)

2010-04-15 @ 22:00:48
URL: http://cerat.blogg.se/
Postat av: Emily

Haha söt bild ^^

2010-04-15 @ 22:28:27
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Moa Fröberg

Jobbigt jobbigt...

Ponnyn jag hade förut kunde oxå få sånna damp ibland och man bara känner att man inte orkar trixa och hålla på med dom. -.-

2010-04-17 @ 17:44:18
URL: http://moaamandaa.blogg.se/
Postat av: therese vestlin

Oj det brukar vara så när min medryttarhäst var brunstig med:)

2010-04-21 @ 16:52:20
URL: http://theresewesslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0