Dressyr med Zantus

Red Zantus ikväll, himla roligt för honom har jag inte heller ridit på jättelänge.

Han var himla stel i vänstersidan så red mycket öppna, sluta och böjde igenom ordentligt.
I början red jag framdelsvändningar och skänkelvikningar för att han skulle bli kvick för skänkeln.

Han var fin i princip hela tiden, men tyckte att det var jobbigt x) stönade och höll på.
I galoppen så satte jag kravet att han skulle jobba i uppförsbacke och verkligen sätta bakbenen under sig.. red lite skänkelvikning mot öppna längs långsidan. haha Gud vad svag han var i den situationen. Det märks att han inte brukar bli pressad just så.
Han trivs himla bra när han får gå i "vanlig form" (vet inte riktigt hur jag ska skriva) och inte bli pressad att verkligen sätta under sig utan bara gå i sin låga form och tuta på (vilket han får göra för de flesta som rider honom, inte alla men de flesta).

Han är himla rolig att jobba med iallafall för han har humör men går att övertala och ah, han är positiv och glad ^^
foto: Tove Axelsson (:


Just det.. red med snöbootsen istället för stövlar xD haha inte det mest lyckade, men det gick iallafall att få på sporrarna och jag höll mig varm om fötterna. Något vidare stöd kan jag inte säga att dom gav. 





Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej, kan inte du ge några förslag på lite julklappar? Det skulle vara roligt :)



/Isabelle

2010-12-04 @ 21:30:19
URL: http://ponniryttaren.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken fin bild! :D

2010-12-04 @ 21:46:01
URL: http://travgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0