Busiga hästar och ponnyer

Haha x)
I söndags så jag cyklade till stallet. När jag kör förbi en av hagarna så ser jag att två ponnyer är på väg över till den hagen som är bredvid... Det är två eltrådstaket emellan, fast de första eltrådarna vart nerrivna på marken x)
Astor, ett gotlandsruss försöker smita igenom de andra eltrådarna, medan Kingston (stor d-ponny) stod kvar över de första och glodde.
Shaggy som också går i den hagen stod en bit ifrån och fattade nog inte riktigt vad som pågick. Han tittade mer på mig som sprang in i hagen och försökte få tag på dem. Jag akutringde till stallet och de fick komma springandes för att hjälpa till. Vi fick tag på Shaggy och Kingston, men Astor smet in till den andra hagen.
Där galopperade han runt som en galning, följd av tre andra stora hästar, varav en unghäst. De tyckte det var hur kul som helst. xD
Jag själv tyckte att det var sådär kul att jaga en liten b-ponny i 30cm snö, med bara gympaskor -.-
Efter ett tag fick vi tag i de stora hästarna och då kunde vi fånga Astor.
Vi tog ut alla från hagen så ingen skulle smita över igen.



Lite senare ringar det till stallet och jag svarar, då är det Yalla och Pontus som är lösa. x)
Shettisarna var på väg att tas in från hagen när Yalla kommer farandes. Stackars Anna som ledde både Pontus och Trollet hade inte en chans att hålla båda, så Pontus smet. 
gaah. nu hade vi en shettis och en vild Yalla omkringhalkandes på parkeringen. Pontus vart helt skärrad av situationen så han var lätt att fånga, Yalla fick dom också tag på.

Men herregud vilken dag.
Hästarna kunde väl valt en dag utan snö och is att rymma på ;D

Och idag när jag cyklade förbi Astors hage (de har lagat staketet) så stod han på fel sida igen x) han hade nog krupit emellan eltrådarna..
och grinden till den hagen han stod i var öppen... Tur att han inte såg det.

Nu ska han få gå med shettisarna istället, haha :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha ha, var lite panik ett tag där va! Fast jag kan tänka mig att Frasse hade himla kul!

2010-02-10 @ 11:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0