träning för Hans-Olof Ottosson

Som rubriken säger så tränade jag för Hans-Olof Ottosson idag :)
Har gjort det några gånger. Han kommer ut till oss, KBF, med några veckors mellanrum.
De första gångerna tyckte jag att han inte alls var särskilt bra, men nu är han helt okej!

De sista gångerna har jag varit med på Shaggy, för att Soccan har varit/är halt.
Shaggy är helt motsatsen till min ponny, hon är pigg och väldigt framåt och "lätt" i kroppen. Han är lite segare, gör inte så mycket mer än man ber honom om och tyngre i kroppen. (fast han är inte alltid seg och så) ;)
Men han är iallafall sjukt rolig att hoppa (Y)

Idag gick det jättebra :) 
Tränade mest på att få ett bra flyt och en jämn galopp.
Vi kom helt rätt på allt i princip hela tiden, han hade bra bjudning och var helmysig. Jag är nöjd ^^
Man kan inte ställa för stora krav (eftersom han inte har den bästa konditionen och så) och sen är jag inte jättevan vid hans typ av häst... x)

Längtar till nästa gång :D

bete 09



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0