Ridning 17/1

Klubbhoppningen


LD: Han var bra igång och tyckte att det var riktigt roligt :) jag kunde ta ganska så bra svängar i omhoppningen med, 0+0fel och en förstaplats!

LC: Hans krafter var totalt slut, han orkade knappt trava xD haha det gick iallafall segt som kola, så ett stopp och en "vid sidan smitning"

Men är jättenöjd<3 :D

 

I LDn och efter målgång x)


Soccan


I början och i skritten så gick det inte särskilt bra, hon ville varken vara rak eller böja när hon skulle och gick inte riktigt fram. Traven var helt okej :) Hon trampade jättebra under sig, böjde bra och var med på de allra flesta kraven som jag ställde. Testade att sätta på en lös gummisnodd till galoppen... Det var nog det bästa jag har har testat att göra på länge :D Inga stora protester (dvs. tvärstopp, huvudet rakt upp, ställa sig på sidan eller dra iväg) utan hon gick lugnt och fint, jätteluftiga mysiga galoppsprång och jag kunde stå/sitta utan att hon ökade eller minskade<3

 

Kanske låter lite självklart för vissa, men nu efter jul har jag inte kunnat galoppera normal en enda gång!

Så stort framsteg! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0