Tömma box och smörja

Nu har mamma och jag varit och tömt Soccans box. Man måste göra det för att stallet ska målas och så..
I alla fall så har dom ju bädd i alla boxar/spiltor så det var inte särskilt "ojobbigt" (kommer inte på någon vettig synonym?).. xp
Efter det övre lagret var borttaget..; 30cm packat blött kiss spån, sitter som berget. Räknade till femton fulla tunga skottkärror med äckel. Eller det är inte så äckligt, bara jobbigt, sjukt varmt och lukten av ammoniak sätter sig ordentligt.
Så nu vet ni vad jag har pysslat med denna eftermiddagen.

Jag smörjde Soccans träns föressten :) 
Först med Stübbentvål, sen vanlig Börjes universalkräm ("börjesmörja"). Tyglarna oljade jag faktiskt in med Ekol-Olja. De är lite ljusare än själva tränset så då körde jag olja denna gången för att mörka ner dom en aning.

Har lite alla möjliga sorters smörjor och tvålar när det gäller lädervård..

Stübbentvål och fett

Klassisk tvål i en blå ask och "Börjesmörja".

Effax cremetvål och Ekol-Olja

+lite annat som jag inte hittade bild på, tex. parisolfett, effolspray och bettpasta.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ush vad jobbigt! Jag har ju dock turen att "bo" i ett stall där de har stora traktorer som kör ut allting. Lyxigt värre! :)

2010-07-12 @ 10:37:43
URL: http://johannazachrissons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0