Soccan 15 juni

Hade lite samma plan som med Pixen igår, intervallträning på slingan i skogen.
Skrittade fram runt paddocken och stallet istället för i skogen, det är mindre mygg där.
Soccan är typ överkänslig mot mygg (hon verkligen hatar och avskyr dom), så tänkte att hon kunde få slippa de åtminstone när vi skrittade fram.
Jag har på henne huva så hon ska slippa att få myggen i öronen. +att jag nästan dränker henne och mig i insektsspray, men hjälper det? nej. inte då
Hon går med flugtäcke i hagen, men det är lite svårt att ha när man rider x)

I skogen så funkade det i ungefär.. tio meter x) Hon kunde inte vara där och koncentrera sig på något annat än myggorna. (det är verkligen sjukt mycket mygg)
Hon gick på mer och mer och mer framåt.. Trodde väl hon kunde springa ifrån myggen.
Så det var inte någon direkt idé att stanna kvar i skogen. Tyckte så synd om henne.
Gick in i paddocken och körde något halvseriöst markarbetespass x)
Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Imorrn blir det antingen att hoppa eller programträning inför söndag :)

augusti 09 konstig sits x)


Kommentarer
Postat av: agnes

Du verkar skit duktig så jag undrar om du kan ge mig lite tips? Min ponny blir alltid jätte fjantig vid dommaren på dressyrtävling inne på banan, hon spänner dig och står emot och vill inte gå nära, Hon är egentligen inte alls rädd utan det är bara fjant, men det är lite störande eftersom procenten rasar, Så har du något tips hur man ska göra vid sånna tillfällen? Har du något annat tips vad man ska tänka på på dressyrtävlings banan? Jätte bra blogg!

2010-06-20 @ 12:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0