Soccan, Pixen och jag

Jag förstår att det är rörigt att förstå hur läget är med vilken häst som är min och allt om man inte känner mig.. 
Så tänkte förklara lite hur det ligger till ;)


Jag, Sara Carlsson -bor i kalmar. Jag är född 1993 och går första året på gymnasiet, media. Jag har ridit och växt upp (och nästan bott) på en ridskola som heter Kalmarbygdens Fältrittklubb (KBF). Den ligger väldigt centralt, inte alls långt ifrån ölnadsbron. Jag började rida en gång i veckan när jag var 10 och sen har det blivit mer och mer. 
Jag har inte haft någon egen häst förrän i somras, men har hyrt ponnyer från KBF och fått förmånen att låna till tävlingar och så :)
Jag är fortfarande med på klubbtävlingar och rider lektionshästar ;)


Secret Star, (Soccan) -är min egna ponny som vi köpte i juli förra året. Hon är import Holland och född 1998. Innan hon kom till oss så har hon haft tre föl och hon gick hoppning upp till LA i holland.
I höstas var vi iväg på många hopptävlingar, det hon är bäst på, och vi fick med oss rosett hem från nästan varje tävling. Hon är väldigt pigg och glad och älskar att hoppa och att vara ute i skogen.
I ridningen så är hon mycket att hålla reda på, man måste ha koll på allt och alla delar på henne om det ska funka. men när man väl hittar kruxet och har full koll är hon underbar. Under vintern har hon varit halt, men nu är hon under igångsättning och vi hoppas att hon ska vara fullt igång igen till sommaren. <3


Phoenix, (Pixen) -är Sofias ponny. Alltså inte min egna. Just nu så har jag hand om honom och rider honom som om han vore min egen. Han är född 1993 och korsning lippizaner/welsh. Han är lika hög som Soccan (144cm), fast längre ;) Han är väldigt personlig av sig och han är också väldigt pigg och glad, men speciell i ridningen och försöker alltid gör sitt bästa<3


Hoppas ni blev lite klokare av detta x)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha bra nu fattar jag :D Men vrf lånar du Phoenix?

2010-05-06 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0