Emelie II



Det var som såhär, att i augusti så frågade Fanny mig om jag ville tävla Empan lite grann.
Fanny som äger henne (eller hennes pappa gör) är för gammal för att tävla ponny.
Jag var självklart på ^^ -Då var Soccan fortfarande inte frisk för fästingsjukan.

Så jag åkte ut och testade henne en gång. Men då hade hon börjat att hosta lite konstigt, så efter några dagar kom veterinären ut. Hon fick någon medicin och skulle bara motionsridas i några veckor.

Sedan när den tiden hade gått, bestämde vi att jag skulle träna för Maggan Algotsson. För att hoppa lite mer bana och få mer kläm på henne :)

Och efter det var det dags för tävling, vilket gick super!

Nu så står hon på KBF, där jag står, och lånas utav ridskolan.
Fanny ska jobba i tyskland och blir troligvis borta i ett halvår.
Jag får rida Empan typ när hon inte går lektion och så (y)

Så är alltså läget ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0