Soccans täcken

Fick en önskan om att göra ett inlägg om vad Soccan har för olika täcken och när de används.

Vintertäcke, Hansbo
Används på vintern när det är kallt ;)

Lös hals, fick nödköpa en för ponny typ frös ihjäl utan och så fanns det inte rätt färg..
Köpt på Hööks

Övergångstäcke typ, lite halvtjockt/tunt -mittemellan :)
Köpt på Hööks

Flugtäcken två stycken, ett brunt och ett ljusblått
Båda är från Hööks.
Det bruna sög. Använde det i några dagar bara.. Spännena åkte upp av sig själva, täcket hamnade snett och det var ingen bra form för Soccan på det.
Det ljusblå har jag nog ingen bild på, men det är bra iallafall :)

Fleecetäcken, (några av de jag har)
Används när hon åker transport, bara står i stallet, har badat eller så. Beroende på vad det är för årstid och väder.
Hööks, Hööks, fått i julklapp



Regntäcken två stycken
Ett från Bucas (har ingen bild) och ett från Hööks
Används när det regnar och när det är för varmt ,med fodrat täcke, men för kallt utan.

Ridtäcken
Det har jag alltid när det börjar bli kallt (och är kallt) eller när det regnar, för att slippa onödiga spänningar.
Elisabeth Greenwood, Exklusiv, vunnet




+ ett svettäcke från bucas och ett termofodrat stalltäcke från Hööks

Har säker missat några.. men har några gamla liggandes här hemma också.

Nästa gång jag köper ett täcke så kommer det nog bli något av dessa *-*
Jättemysiga och fina





Kommentarer
Postat av: Louise

vad är det för märke på täckena längst ner? :)

2010-10-18 @ 14:20:14
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: carolina

åh du har nog hästbloggsvärldens bästa och roligaste update! och sen tycker jag att exklusive ridträcket är grymt snyggt :)

2010-10-18 @ 15:43:51
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jättefina täcken de längst ned :)

2010-10-18 @ 16:30:19
URL: http://cathie.se
Postat av: Jennifer

Det rosa täket med bruna hjärtan är det köpt på hööks?

2010-10-19 @ 15:53:20
URL: http://sternlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0