Ponnyrodeo

Soccan tyckte att hon absolut inte skulle anstränga sig idag x)
Det låg lite bommar framme, så använde dom.

Hon tycker att det funkar jättebra för henne att bara "gå och se fin ut".
Så när jag gick på henne för att hon verkligen skulle använda bakbenen, blev hon skitsur.
Verkligen förbannad blev hon, hehe. Hon kickade mot skänkeln och då la jag till spöt på rumpan och då blev det en rodeo. Hon slog bakut och bockade och studsade och jag gav mig inte jag heller ;) Till sist blev hon så arg att hon tjöt. haha sötponny.

Vi är lika envisa båda två :)

Det var någon (anonym såklart) som hade kommenterat att "hon inte dör av att vila tre dagar på en vecka".
Det är väl klart att hon inte dör, men hon blir helt omöjlig att rida normalt helt enkelt. Om hon vilar mer än en dag så tycker hon att hon har fått semester, vilket kan hålla i sig i flera dagar :/

(måste fixa lite nya bilder)


Kommentarer
Postat av: Emily

Haha det är lite gulligt när de blir så upprörda ;) Min ena häst piper när han busar i skogen, och så grymtar han och bockar om man använder spöet när han inte tycker att man ska det haha x) Blir nått i stil med capriol ibland haha och det är inte så bekvämt i dressyrsadel!

2010-10-21 @ 23:14:45
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Louise

hahaha ponnyston är en kategori för sig ;D

2010-10-22 @ 09:44:07
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0