Smörjstuga



Jag har typ hur mycket olika smörjgrejor som helst..
Men jag har vissa som jag använder mer just nu.

Lite av det jag har:

Först när jag ska rengöra lädret använder jag Stübbentvål :)
Den rengör bra, luktar gott och blir inte så kladdig.
Kostar 89kr på Hööks

Sen beror det på om jag vill att lädret ska bli mjukt, mer glansigt eller både och fast torka snabbt.
Mjukt- Stübbenfett

Glansigt - Effekt läderbalsam eller Quickshine
Quickshine gör allt galet glansigt :D
(jag har burkverisonen av effekt, inte tub som på bilden)
Kostar runt 150kr i vanlig skoaffär, quickshine kostar runt 30


Torka snabbt - Parisol läderbalsam
Kostar runt 115kr

Till skydden använder jag nåt Effol-spray för syntetsadlar, sjukt bra är det.
Tror inte att det säljs längre tyvärr :/ hittar ingen bild.

Om jag är noga så har jag på polish på bett, stigbyglar, sporrar spännen osv.
Kommer inte alls ihåg vad den heter x) Men bra är den!




Kommentarer
Postat av: Didriktina

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

2011-07-12 @ 08:06:38
URL: http://didriktina.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0