S 6-7 oktober

Igår och idag så har jag ridit med en sadel som vi lånade igår :)
En Prestige versailles. Den är begagnad och så sjukt mycket skönare än de helt nya jag har testat tidigare. Jag har inte fattat varför alla tycker att de är så sköna, men nu fattar jag :D underbara är dom ju. 

Igår red jag med mankpadden och det funkade helt okej.
Testade att ta bort den idag och istället ha en fårskinnspadd. 
Och det kändes braa ^^  Den åkte fram lite, men hon störde sig inte så mycket på det. Dessutom så tog det längre tid för den att åka fram än de andra vi har provat.
Jag sitter bra i den, skänklarna kommer nära och på rätt plats. Den är lagom stor i både säte och kåpor :)

Försöker att vara riktigt noggrann med att hon ska vila på steget och jobba ordentligt. Inte gasa på så mycket för då blir det bara dåligt iallafall. Bygga styrkan från basics typ.
Jag har fått massa hjälp av att ha ridit för instruktör i fredags. Jag har haft något att gå efter liksom. (y)

Det känns iallafall bra inför tävlingen på lördag för hon har varit himla fin ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0