Nytt upplägg

Jag ska ändra på träningsupplägget med Soccan. 
För som det är nu, kommer vi ingen vart.

Istället för att rida markarbete/dressyr varje dag så ska jag varannan dag rida och varannan dag longera eller lösgaloppera henne .
Jag tror minsann att det kommer bli bättre resultat :)

Lösgalopperade henne idag lite senare på kvällen och det märktes att hon behöver det. Hon fattade vinken ganska snabbt och galopperade i lagom tempo.
Det är bra för henne att själv hitta balansen, istället för att jag ska stötta upp henne.
Det märks när man inte har korta tyglar och håller stenkoll.. Då vinglar hon omkring lite hur som helst.

Och longera är också bra, för att tömköra är jag dock inte särskilt haj på.



Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

jag är kass på både longering och töm och vågar aldrig riktigt prova, men visst är det nyttigt! lycka till :)

2010-09-29 @ 22:58:18
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0