Soccan 27 september

Red i ridhuset, för det var typ storm ute :o

Hade på ett ridtäcke och det var nog bra för hon kändes riktigt avslappnad trots att det var kallt. Hon har typ lite problem med att få igång cirkulationen, det räcker inte alltid med att skritta och trava fram, hon kan fortfarande vara sval över kroppen och då är det bra att ha på ett täcke :) Det hjälper massor.

Hon lyssnade iallafall bra i princip hela tiden, trots att det small i dörrar och härjade pga. vinden. 
Hon trampade på bra och flyttade sig ovanligt bra för skänkeln.
Galoppen var hur fin som helst ^^ Jag kunde ta in henne på en pytteliten volt, som en stor bakdelsvändning och sedan direkt gå ut på långsidan och öka galoppen utan att hon dök, blev för stark eller bröt av. Hon hade ett jämnt stöd på bettet och gick att reglera bra. 

När jag travade av så fick jag fram och ner näsan långt + att hon lyssnade på minsta lilla hjälp.
Hon var himlans fin helt enkelt!

Efteråt så stretchade jag igenom henne noga, framben framåt och bakåt, bakben framåt-neråt och bakåt, halsen åt båda håll, nackmuskulaturen och underhalsen ;)

Det känns som om det har lossnat för oss nu i helgen, hoppas att det fortsätter såhär :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt :D såna ridpass är det b ä s t a som finns ^^ (dte var tyvärr länge sedan jag hade ngt sådant x) )

2010-09-28 @ 10:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0