Blågult igen

Klubbhoppningen gick jättebra (y)
Var som sagt med på Nicodemus. Har inte hoppat honom på över ett år..

Red inte fram så länge och koncentrerade mig nästan bara på att han skulle lyssna bra framåt och bakåt. Red på slingan i skogen för att få fram en bra hoppgalopp, uppåt med bjudning och påskjut. Hans galopp blir lätt "tom" och tråkig annars.. Den går framåt fast ah.. bara framåt. Han var iallafall inte sådan utan han var fin och som jag ville ha honom. :)
Framhoppningen gick sisådär, fick några konstiga språng. Men hoppade inte mycket heller utan gick in på banan med inställningen att "det får gå som det går" (har alltid den inställningen nuförtiden, men det funkar uppenbarligen, så tänker fortsätta med det, haha)

På banan var han jättefin ^^
Hade bra galopp och bjöd på hinderna. Fick inte sånadär helikoptersprång som är typiskt för honom, han brukar liksom "fastna" i luften. Typ, upp-stanna i luften-ner. Eller så lägger han in ett extra galoppsprång. Det blir lätt så om han inte litar på sin ryttare eller inte är igång på rätt sätt.
Men inget sånt alls :D utan fick verkligen snurr på honom och bjudning. Det flöt på bra liksom.
Var nolla i både grunden och omhoppningen och på en bra tid. Så vann klassen!


Foto: Sofia Hagström 





Kommentarer
Postat av: viktoria

grattis :) några blider på mig som jag kan få???<3

2010-09-26 @ 20:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0