Hemma igen

Övernattningen gick bra, inga större missöden och vi lekte en himla massa :)
(förutom att det kom någon och gick utanför stallet och ryckte i handtagen på natten utan att vi visste vem det var..) Det var lite läskigt, men mest roligt. Vi får hoppas att det var något "spöke" och någon som vi känner.
Sofia och jag var sjukt snygga som påskakärringar. haha
När vi skulle cykla och hämta alla pizzorna så blev vi bemötta med stora leenden av pizzabagarna ;D
Är det påsk så är det.

Vi somnade vid halv tre kanske och tänkte gå upp vid halv 9 - 9 ungefär.
Men tror ni inte att barnen vaknar vid 6 och är pigga som bara den? Full rulle och det var ganska omöjligt att sova.
Som tur var sov vi lite äldre i ett rum bredvid, så vi kunde ha kvar våra madrasser ett tag till. Låg och pratade om allt och inget långt efter barnen gick upp.
Jag tog mitt täcke och la mig på framsidan av stallet för att få lite frisk luft och lugn och ro en stund bara medans barnen stökade. Otroligt fint väder var det! Varmt, vindstilla och soligt.

Fick en kommentar/fråga:
Liza om Påsk-kärring:
Haha påsk kärring känner inte du dig otroligt tramsig? Jag menar du är snart 18 år och hänger på stall övernattningar som man gjorde när man var liten:)))
Och jag är bara tvungen att svara ^^
Nej, jag känner mig inte tramsig :D haha Det är sjukt roligt att bjuda lite på sig själv!
Det var jag och Sofia som var ansvariga för övernattningen och höll i den. Alltså som "ledare".
Men när jag var liten så tyckte jag iallafall att det var sjukt mycket roligare om "ledarna" engegerade sig och var med i lekar och sådant, hade roligt tillsammans, precis som alla andra. Jag har aldrig velat bli en sådan som bara sitter och tittar på, för det känns bara tråkigt. Stämningen sjunker något otroligt om några sitter i ett hörn och bara tråkar sig.
Eftersom jag fyller 18 i år så får jag vara "vuxen" på övernattningarna och ansvarig för alla barnen. (alltså var jag den äldsta som var där) Det måste finnas någon som fyller minst 18 på plats. Och jag tycker att det är sjukt roligt att vara med :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

helt rätt! :)

2011-04-22 @ 15:47:34
Postat av: Anonym

haha jag fyller oxå 18 och jag och min kompis i samma ålder brukar gå runt i samhället och säga bus eller godis, bara för att man är 18 behöver man inte "växa upp" och sluta göra såna saker tkr jag:D

2011-04-22 @ 15:58:35
Postat av: jossan

Haha i stallet är alla som små barn, jag är äldst i vårat "gäng" men jag beter mig som om jag vore yngst ;)

Tycker också det är sjukt kul sånt där, och som du sa: hur kul är det för barnen om man är helt allvarlig och inte släpper loss...

2011-04-22 @ 16:15:49
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Bra svar! Bara för man är/fyller 18 betyder det inte att man inte får göra saker som man gjorde när man var liten.

Jag fyller snart 21 och är minst sagt lika barnslig som när jag var 8.

Och man säger väl ändå att ett gott skratt förlänger livet? :)

2011-04-22 @ 16:37:23
URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/
Postat av: Cassi

Och sen så var det inte så roligt när det knackade på fönsterna och ryckte i handtagen.

2011-04-22 @ 16:39:33
Postat av: Anonym

haha de är väl bara kul att göra sånt hahah x)

2011-04-22 @ 19:14:54
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Johanna Brogård

Det är helt rätt Sara! :D Bjud så det ryker! :D

2011-04-22 @ 19:40:10
URL: http://johannabrogard.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vi var ju lätt de roligaste övernattnings-ledarna på länge!

Jag kommer ihåg hur tråkigt det var när typ ingen av de ansvariga ens ville vara med att leka... Hellre för mycket än för lite! :D Haha!

2011-04-22 @ 20:56:20
URL: http://sofiiahagstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0