In the basement

När jag skrev för ett tag sen om att jag hade städat i källaren bland alla hästprylar, så fick jag önskemål om för och efterbilder. Då hade jag inga förbilder, så det blev ingen av saken.

Men jag tänkte att ni kan få se hur det ser ut nu iallafall :)
Dock inte lika städat och fint som det var för ett tag sen..

Detta är inte alla saker, resten är antingen i stallet eller på någon annan fiffig plats.

Över det vita skåpet finns en påse med transportsaker. Olika transportbenskydd, grimskaft, svanslinda, longerlina och lädergrimma.

Den övre delen av det vita skåpet:
-Första hyllan är en blandning av allt. Boots, sadelgjordar, stigbyglar, pannband, lindor, grimma, grimskaft, reflexer, ludd, huvor, kedja och lite vad som helst.
-På andra hyllan ligger schabrak och lindor

Nedre delen av det vita skåpet:
Lindor, schabrak och täcken.

På golvet framför det vita skåpet står två påsar.
En med saker som ska säljas.
Den andra innehåller främst grimmor, de ska hängas upp på krokar inne i förrådet. (när vi har satt upp några krokar)

Sen kommer vi till hatthyllan:
Här ligger mina tävlingskläder, nytvättade byxor och tröjor.

På galgarna hänger kavajer, västar, jackor, fleecetröjor och lite tjockare tröjor.
De två översta trådkorgarna är inte mina, men den undre är med nytvättade ridstrumpor. Den röda hängade korgen är med använda strumpor.

På skohyllan överst ligger det lite allt möjligt. Vantar, skor, foppatofflor, påsar mm.
Den undre och på golvet står en del ridstövlar, gummistövlar, skor och kängor.
I trappen ligger sporrar (vet inte vart jag ska göra av dom), en borste till dammiga/smutsiga skor och mina Dyonchaps.

Trähyllan:
Burkar till foder och sånt + pappas skyddshjälm.

Långärmade tröjor till vänster, ridbyxor till höger.
Den blå lådan innehåller vantar, mössor och halsdukar.
I de mindre blå lådan finns reservdelar till täcken. I den helt genomskinliga ligger alla broddprylarna.
Till höger ligger handdukar och några tvättade benskydd. (plus en keps som inte ska vara där)

De här hyllorna har jag inte riktigt fått någon ordning på..
Korgar med småprylar (pennor, nummerlappar, tofsar, nyckelringar, lappar, saxar, gasbindor mm)
Under dom ligger det en hög med papper.
I den gröna lådan finns fler lådor/burkar och lite läderprylar som jag inte använder.
Underst finns flugspray, burk, påsar till stigbyglar/sporrar, tygpåse, tights, balsamspray och sådant som jag inte vet vart jag ska lägga,
Till höger står det tomma hinkar.
Framför finns en väska och en stor hink med B-vitamin.

Längre in i källaren finns påsar med täcken som ska tvättas.

På bänken i tvättstugan ligger det ett fleecetäcke (det ska inte ligga där), nytvättad fårskinnspadd och schabrak som jag inte använder.
Till höger, som inte syns i bild, ligger det mer småplock. (pannband, lindremmar mm)
Nytvättade ridbyxor och schabrak
Tvättade lindor, smörjsaker i påsen och nysmördja läderprylar. (alla träns och liknande ska också hängas upp så småningom)
Under ligger täcken och någon handduk.

Påsen för påsar


Ja, så ser det ut där jag har hästprylar i källaren.
Alla saker har dock inte fått någon lämplig plats ännu, men det är på G.

:)


Kommentarer
Postat av: marina

ordning och reda du har!!!

du skulle se vår "häst" källare haha

2011-04-26 @ 08:32:31
URL: http://vikinghaleryd.blogg.se/
Postat av: Alma

Jag vet att man hinner samla på sig hästprylar under åren man har häst men rent ärligt undrar jag hur sjutton man lyckas? Själv är jag noggran med att inte köpa något som jag inte har behov av. Och köper jag något jag redan har flera av så säljer/slänger jag det som är minst av "värde" för mig.



Du vet inte vad en soppåse är va? ;)

Haha.

Ger dig credit för att du stod på dig och faktiskt städade iordning ALLT det där, för det var som sagt inte lite prytlar..

2011-04-26 @ 08:45:49
URL: http://svartlistad.webblogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

härligt att ha så mkt förvaringsutrymme

2011-04-26 @ 09:02:38
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: frida/ruby

Hej



Kna du berätta hur du tvättar dina schabrak, tycker själv det är så svårt att veta hur man ska tvätta de på vilken grad och ska man tvätta de i något speciellt program eller?

Vore jättesnällt om du kunde berätta hur du gör :)



Mvh frida

2011-04-26 @ 09:14:34
Postat av: Klara Dahlstedt

Får du ha hela källaren själv typ? x) Men för sporrarna, kan du inte sätta upp en rund (trä)stav med rätt stor diameter som man sedan kan hänga sporrarna över? :)

2011-04-26 @ 09:59:12
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: emma som älskar din pony <3

hej!! Du skrev att du skulle sälja lite saker kan inte du lägga upp bilder på saker och ha en stor bloppis. Det skulle vara jätte roligt om du ville det. P.s ÄLSKAR DIN BLOGG <3333 =D

2011-04-26 @ 10:05:54
Postat av: Anonym

hej!! Du skrev att du skulle sälja lite saker kan inte du lägga upp bilder på saker och ha en stor bloppis. Det skulle vara jätte roligt om du ville det. P.s ÄLSKAR DIN BLOGG <3333 =D

2011-04-26 @ 10:06:40
Postat av: elin

de va ju inte lite direkt :O :D

2011-04-26 @ 11:51:22
URL: http://hestoponny.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Sjuk vad man samlar på sig, men roligt samtidigt ;)

2011-04-26 @ 13:00:42
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/
Postat av: Linnéa

Sv: Haha jo men det skulle nog vara lika fullt i min källare om jag hade egen häst! ;)

2011-04-26 @ 13:57:35
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Jaa, men tänkte mer en bred pinne (?) haha. Då glider sporrarna inte runt utan "sitter fast"!

2011-04-26 @ 14:13:03
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Maria

helt sjukt mycket grejor:O

2011-04-26 @ 15:40:03
Postat av: julie

Gud vad mycket grejjor! Hur mycket pengar tror du att du lagt totalt på hästgrejjer på ett ungefär?



Jag har också egen häst men i vår källare har jag bara ett skåp och en hylla (+ alla täcken som ligger på golvet då hihi) men ändå, GUD vad mycket FINA saker du har! :)

2011-04-26 @ 19:17:08
Postat av: Mikaela

Härligt att ha så många fina saker! :D

2011-04-28 @ 17:52:36
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0