Soccan 21 april

Jag bestämde mig för att köra kondisträning igen.
Och hon skulle banne mig bli trött denna gången!

Sofia och jag traskade alltså ut i skogen med min lilla ponny.
Värmde upp ett antal kilometer i skritt, trav, lugn galopp och sedan var det dags för det "riktiga jobbet".
(den grusade slingan vi har kring stallet är ca 1km lång)

Först körde jag och pressade henne ett varv, galopperade så snabbt hon orkade.
Det gick på 1.49 min.
(alltså 33 km/timmen)
Sedan gick vi med henne en bra stund innan det var Sofias tur att göra samma sak :)
För henne gick det på 1.55 min.
(31 km/timmen)

Och minsann, pållen blev både svettig och trött. Målet uppnått ^^

Jag tänkter köra på kondisträning ungefär en gång i veckan i fortsättningen. För innan sommaren vill jag att det ska bli en förbättring!
Nu är hon lite seg i starten och orkar inte gå på full gas.

Det ska bli riktigt intressant vad vi kan åstadkomma ;)
Jag skulle mer än gärna åka till en galopp/travbana någonstans och se hur det går där.
(slingan vi rider på nu är väldigt krokig och intre speciellt rak)


Bild från uppvärmingen
"Hej glad ponny, superseriös Sara och en underbar outfit" x) haha

Red i Conversen, det är otroligt vad skönt det är att rida i dom. Blir så mjukt i stigbyglarna på något sätt.
(det gäller att ha ett bra tramp bara, men det brukar jag vara bra på)

Kommentarer
Postat av: vicky

ute i trekanten där jag rider min polle så finns en riktig travbana, man kan ju såklart gallopera på den ;) den är väldigt lång också!

2011-04-22 @ 17:26:36
Postat av: julia

SV: okej, haha. Misstänkte att det var för att hästen var seg eller något.

Det såg bara väldigt roligt ut :)

2011-04-22 @ 17:52:37
URL: http://knasryttarna.blogg.se/
Postat av: Rebecca Lejon

I Kalmar finns en travbana, i fint skick med bra underlag, tävlingar 1 gång i veckan, varje fredag såå fredagar kan du inte åka dit.

Och tänkte bara säga efter 40 sekunder i maxpuls, alltså så fort och länge dem orkar på 40 sekunder uppnår dem mjölksyran och då, ska du sluta och skritta ett tag kanske 1 minut sedan kan du göra så 6-7 gånger, alltså intervallträning, det kmr förbättra hennes kondion mycket, rekomenderar verkligen du ska prova det. :)

Superbra blogg. :D

2011-04-22 @ 18:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0