Special Deal

Idag red jag Specialen, en ridskolepålle som ska sättas igång.
Han ska i princip bara gå på raka spår och ganska lugnt, någon stor volt ibland bara och lite trav.

Det gick bra den mesta av tiden, försökte rida på framåt så att han inte skulle få någon chans att ställa sig på bakbenen.. (vilket han gjort någon gång nu de senaste dagarna)
Och han höll sig på mattan den mesta av tiden, förutom när jag skulle korta tyglarna efter pauser osv. Då började han att lätta fram och backa, så jag fick bli lite sur på honom och trycka fram honom ordentligt så han fattade att man inte ska göra så x)
Tror att han har kommit på att man kan göra så när det blir lite jobbigt, som en utväg.. Men det funkar inte på mig ;) haha

Men i övrigt så var han duktig :)

Efteråt skulle jag ta ett kort på honom tänkte jag så ni får se hur han ser ut.. Men han var inte så bra på att stå till och titta in i kameran, han ville hellre äta upp den.
Detta är de bästa bilderna..



Kommentarer
Postat av: Lollo

Snälla, snälla måste ha hjälp med min header, nu har allt blivit damp :( skulle du kunna hjälpa mig? <3

2011-04-14 @ 22:00:02
URL: http://crazypony.blogg.se/
Postat av: Amanda

Inte lika fin som Soccan, men fin!

2011-04-14 @ 23:30:44
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Moa

Det händer att min häst också stegrar för han inte vill :/

2011-04-15 @ 10:50:57
URL: http://monteryttarna.blogg.se/
Postat av: Rebecka :)

Hej ;) Vi äger hans mamma Astrid, ett sto som blir 16 år. Hon är startad regional LA hoppning. Men numera går hon inte så mycket hoppning eftersom hon är ganska gammal, så nu är hon dressyrtant som ska starta MSV dressyr i år ;D

2011-04-15 @ 12:46:08
URL: http://sverigeponnys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej ;) Vi äger hans mamma Astrid, ett sto som blir 16 år. Hon är startad regional LA hoppning. Men numera går hon inte så mycket hoppning eftersom hon är ganska gammal, så nu är hon dressyrtant som ska starta MSV dressyr i år ;D

2011-04-15 @ 12:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0