Specialen igen

Idag skulle jag rida Specialen igen.. Moa som egentligen har honom ville inte och Sofia ville inte heller så då fick jag rycka in.
Tänkte att han skulle vara snällare idag, eftersom jag sa till honom ordentligt sist när han dummade sig.

Men inte då.
Han tog alla chanser han kunde få (och egentligen inte fick) att lätta fram, studsa, greja och dumma sig. Grr.
Det var inga jättestora saker han gjorde, men det blev tätare och tätare mellan gångerna. Jag försökte säga till honom så gott det gick, men det hjälpte inte.
Sofia och Anna satt med inne i ridhuset och det var nog bra för mig, som stöd ^^
Iallafall, när skritten inte fungerade så tänkte vi att jag skulle trava istället, eftersom han brukar vara lite bättre då.. Men då gjorde han försök till att bocka och då kände jag att nej. Nu vill jag inte längre.

Jag känner verkligen inte att jag kan lita på honom, för jag vet inte hur långt han kan gå..Och det är inte roligt när han inte tar tillsägelser. Jag känner honom liksom inte alls. En tjej har redan trillat av när han har rest sig och jag känner inte för att höja den kvoten.

Det är ju inte min häst och jag har inga problem med att hjälpa till och rida honom, men när det börjar bli obehagligt så är det bättre att låta bli innan det händer något.

Han fick springa på lina några varv iallafall, busa och sen så gick vi med honom.
Imorgon tror jag inte att någon är särskilt sugen på att rida honom, så då lär det bli longering igen.
På måndag när personlaen kommer tillbaka så får dom väl lösa det på något sätt.
Jag är inte särskilt sugen ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

inte funderat på om han har ont?...

2011-04-16 @ 21:12:13
URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/
Postat av: Niko

Tänkte precis som kommentaren innan, han har inte ont någonstans? Vi upptäckte precis det med min ponny och hon har inte ens protesterat mycket, men den här hästen låter verkligen som om att det är något som inte stämmer. Kan ju vara en låsning eller sadeln? Kolla med equiterapeut som med Soccan :) gjorde jag med min ponny med!

2011-04-16 @ 21:35:28
URL: http://Storprickigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0